انتقال زباله به عمارت آمل ازسال آینده ممنوع و سنگچالک برای ساخت زباله سوز انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: سایت جدید زباله سوز شهرستان آمل درمنطقه" سنگ چالک" مورد توجه و اولویت جدّی وزارت کشور قرار گرفته است و برای شتاب بخشیدن به مراحل اجرایی آن امسال ۲۰ میلیاردتومان اعتبار پیش بینی و مصوب شد.

او افزود: ۷ میلیاردتومان در پیش قسط نخست و ۹ میلیاردتومان دیگر نیز تا اواخر این هفته به حساب شهرداری آمل واریز خواهد شد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی ۵ هکتار از زمین‌های منطقه سنگ چالک در محور هراز را برای ساخت زباله سوز تایید کردند و زمین برای اجرا به شهرداری آمل واگذار شده است.

بیشتر بخوانید:

شریعت ظرفیت سایت زباله سوز این شهرستان را روزانه بیش از ۵۵۰ تُن زباله اعلام کرد و ادامه داد: زباله‌های شهرستان‌های محمودآباد، نور و فریدونکنار نیز به این زباله سوز بازیافت می‌شوند.

فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه انتقال زباله به منطقه عمارت از سال آینده ممنوع است، گفت: زباله‌های تولیدی آمل تا تکمیل نهایی سایت زباله سوز سنگ چالک در مکان جدیدی دپو، تفکیک و جداسازی می‌شود.

عمارت نام منطقه‌ای ۹ هکتاری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان آمل در مسیرجاده هراز است که از حدود ۳۰ سال گذشته تاکنون، روزانه بیش از ۴۰۰ تُن زباله از شهر‌ها و روستا‌های تابعه و شهر‌های مرکزی مازندران به این مکان منتقل می‌شد.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.