۳۵ هزار هکتار از نخلستان‌های استان علیه سوسک‌ سرخرطومی سمپاشی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار و ۸۱۶ هکتار از نخلستان‌های خرمای این استان امسال علیه سوسک سرخرطومی سمپاشی شد.

غلام‌حسین تیموری  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: به منظور کنترل آفت سوسک سرخرطومی خرما از ابتدای امسال تاکنون کار ردیابی این آفت در سطح ٨٢ هزار و ٣۵٢ هکتار در سطح استان به انجام رسیده است.

او  افزود: سطح نخلستان‌های آلوده به سوسک سرخرطومی خرما ٣۵ هزارو ٨١۶ هکتار شناسایی و تعداد ۵٣٠٠ اصله نخل خرمای آلوده پانسمان شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: آفت خطرناک سوسک سرخرطومی خرما حدود ٣٠ سال پیش از کشور پاکستان وارد استان شد این آفت از طریق زخم های ایجاد شده روی تنه درخت وارد نخل می‌شود و به تدریج با تغذیه از مغز درخت باعث مرگ نخل می‌شود.

او  قرنطینه را موثرترین شیوه مبارزه برشمرد و افزود: جلوگیری از جابجایی و انتقال پاجوش، تنه جوش و سایر اندام گیاه راه های کنترل اولیه است.

تیموری عمده خسارت سوسک سرخرطومی به باغات را در مرحله لارو یا همان نوازد کرمی شکل عنوان کرد.

او  گفت: هرس اصولی در ماه‌های سرد سال یکی از روش‌های موثر در جلوگیری از آلودگی درختان بوده و در صورت مشاهده آفت می‌بایست نخل آلوده را با گاز فسفید آلومینیوم و پیچیدن پلاستیک دور تنه نسبت به تیمار و ضدعفونی آن اقدام کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار