سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه از تشابه ویروس کووید ۱۹ با آنفلوانزای H۱N۱ خبر داد.

دکتر مجتهدی سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به تشابه ویروس کووید ۱۹ با آنفلوانزای H۱N۱ گفت: در روز‌های اخیر موارد ابتلا به آنفلوانزای H۱N۱ در سطح شهر ساوه مشاهده که بستری شدند.

دکتر مجتهدی افزود: با بررسی‌های کارشناسان این دانشکده ۴ نفر به ویروس آنفلوانزای H۱N۱ مبتلا شده اند که البته با رعایت دستورالعمل بهداشتی شاهد ابتلای جدید در این زمینه نبودیم.

او در خصوص توزیع واکسن آنفلوانزا هم گفت: توزیع این نوع واکسن در سال جاری با محدودیت روبرو بود و صرفا واکسن به افراد در معرض خطر تزریق شد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، در موج اول با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت زرد و آبی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.