سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یزد گفت: جمع آوری پسماند خشک به صورت مدرن و هوشمند سبب افزایش مشارکت شهروندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جعفر امین مقدم، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یزد در نشست بررسی چگونگی عملکرد نرم افزار جمع آوری پسماند خشک بر ضرورت توجه به مدیریت صحیح و کارآمد درجمع آوری و تفکیک پسماند تاکید کرد و گفت: مدیریت صحیح و کارآمد درجمع آوری و تفکیک پسماند یکی از با اهمیت‌ترین مؤلفه‌های مدیریت شهری در ارتقاء بهداشت عمومی و رضایتمندی شهروندان است.

او افزود: اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده بی شک در ارتقاء سطح مشارکت مردمی موثر بوده و یکی از اقدامات بهینه و مطلوب در مدیریت شهری محسوب می‌شود، اما باید با پیاده سازی ایده‌های نوین میل و رغبت شهروندان را به این مشارکت افزایش دهیم.

جعفر امین مقدم، ادامه داد: تجاری سازی آموزش و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت شهری یکی از راهکار‌های افزایش مشارکت مردمی است و در قدم اول با هوشمند سازی در جمع آوری پسماند‌های قابل بازیافت و ساخت اپلیکیشن، علاوه بر سهولت در امر جمع آوری پسماند خشک، منافع و سود همشهریان را از تفکیک از مبدا افزایش خواهیم داد.

همچنین مهدی فلاح، سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد به ارائه روند اجرایی این سامانه اشاره کرد و گفت: این نرم افزار با نسخه موبایلی طراحی شده و در صورت تحویل پسماند‌های خشک به تفکیک آیتم‌های مختلف از قبیل شیشه، کاغذ و مقوا، نان خشک، ضایعات درهم و قوطی‌های پت و پلاستک امتیاز ریالی در کارت شهروندی و کیف پول الکترونیک ارائه شده به شهروندان لحاظ می‌شود.

او ادامه داد: شهروندان می‌توانند از آن در قسمت‌های مختلف خدمات شهری از قبیل پرداخت بلیط اتوبوس، کرایه تاکسی و فروشگاه‌های طرف قرارداد با شهرداری استفاده کرده و یا به صورت نقدی دریافت کنند.

حمید رضا رحیم دل، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد نیز در این نشست با اظهار امیدواری در خصوص راه اندازی این نرم افزار و مشارکت همشهریان گفت: با توجه به اینکه تاکنون در قبال دریافت پسماند خشک نایلون زباله داده می‌شد تقریباً روزانه ۱۰ تن دریافتی زباله خشک ثبت شده که در صورت وجود امتیاز‌های بهتر به همشهریان، مشارکت جویی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.