نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: تلاشی که امروز پزشکان کادر درمانی و پرستاران برای حفظ سلامت جامعه می کنند تکرار جلوه‌های ایثار و فداکاری است که سالیان قبل در دوران ۸ سال دفاع مقدس دیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری جهادگران سلامت در دانشگاه پیام نور ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر گفت: رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود ایثار کردند که این یک نوع ایثار اجتماعی بود چرا که در راه دفاع از میهن و دفاع از اعتقاداتشان قدم زدند و امروز نیز پزشکان پرستاران و تمامی کادر درمان تلاش می‌کنند و جلوه‌هایی از ایثار اجتماعی را برای حفظ سلامت جامعه آفریده اند.

او گفت: طی ماه‌های اخیر در کنار خدمات کادر زحمتکش درمان اقشار مختلف مردم هم بودند که در قالب بسیج مردمی و گروه‌های جهادی شهید سلیمانی همچون سال‌های دفاع مقدس کمک‌های مادی و معنوی را به ثمر رساندند تا نقش دیگری از این ایثار اجتماعی را در تاریخ کشورمان به ثبت برسانند.

امام جمعه تبریز افزود: سالهای نه چندان دور در زمان جنگ تحمیلی مادران برای جبهه‌ها لباس رزم می‌دوختند و امروز هم دختران آن‌ها در تلاش اند تا برای سربازان عرصه سلامت و جهاد و مبارزه با ویروس منحوس کرونا ماسک و  لباس مخصوص بیمارستانی فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مساجد در زمان دفاع مقدس نقش پایگاه‌های امدادرسانی را داشتند و مردم هرچه داشتند در طبق اخلاص  می‌گذاشتند و امروز هم مردم بسته‌های معیشتی و بهداشتی ر ا برای کمک به هموطنان عزیزمان در اختیار پایگاهای مردمی قرار می‌دهند.

در ابتدای جلسه معصومی رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئله‌ای بسیار مهم است جوانان ما در تمامی عرصه‌ها افتخار آفرین بوده و برای کشور‌های منطقه الگو شده اند.

او گفت: ۱۴ جشنواره مجازی با عنوان‌های مختلف مانند قرآن و عترت، نهج البلاغه و جهادگران سلامت توسط دانشگاه پیام نور در سطح کشور اجرا می‌شود.

در پایان مراسم از خانواده‌های معظم شهدای مدافع سلامت استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.