دادستان مرکز استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی که مصوبات تسهیل را اجرا نکنند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جلسه امروز با فعالان اقتصادی استان با انتقاد از اجرا نشدن مصوباتی که در جلسه‌ها و کارگروه‌ها برای حل مشکلات بخش‌های تولیدی استان تصویب می‌شود گفت: ساعت‌ها کار کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در کارگروه‌ها و جلسات انجام و برای رفع مشکلات تولیدکنندگان مصوبه می‌شود، اما بخشی از این مصوبات در بانک‌ها و دستگاه‌ها به بهانه‌های مختلف معطل می‌ماند و اجرا نمی‌شود.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی با تاکید بر این که مصوبات ستاد تسهیل باید اجرابی شود و دستگاه‌ها حق ندارند این مصوبات را اجرا نکنند افزود: از این پس مدیرانی که در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی استان تعلل کنند، به اتهام اخلال در نظام تولید تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهیم.

دادستان سیدحسینی با بیان این که نمی‌شود شعار جهش تولید بدهیم، اما حمایت نکنیم گفت: متاسفانه برخی مدیران نمی‌خواهند هزینه کنند و با سپردن کار به زیردستان از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

او افزود: وقتی مصوبه‌ای در ستاد تسهیل با حضور نمایندگان همه اداره‌های مسئول تصویب می‌شود، در مرحله اجرا همان دستگاه مسئول نباید به بهانه این که ساز و کار‌های هر دستگاه متفاوت است از اجرای آن سر باز بزنند.

دادستان مرکز استان، بانک ها، برق و شهرک‌های صنعتی را از مشکلات عمده تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: با وجود تلاش‌های دادگستری برای جلوگیری از توقف واحد‌های تولیدی، اما همچنان اتفاق نظر در موضوع سود‌های بانکی وجود ندارد و علیرغم پیگیری‌های قضایی، مدیران عاملان بانک‌ها پیگیر نیستند و موضوع را به کارشناسان سپرده اند و این امر کار را زمان بر کرده است.

سیدحسینی در ادامه با انتقاد از عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: باید زیرساخت‌های مناسب مانند سیستم تامین برق اضطراری در همه شهرک‌ها دیده می‌شد تا در شرایط اضطرار تولید دچار مشکل نشود. این که منتظر بمانیم مشکل ایجاد شود و بعد برای حل آن به فکر چاره باشیم درست نیست.

دادستان مرکز استان خطاب به فعالان اقتصادی هم از آنان خواست: وقتی دستگاه‌ها از طریق تقسیط بدهی‌ها و مهلت به آنان کمک می‌کنند، تولیدکنندگان نیز حتما به تعهدات خود عمل کنند.

او افزود: فعالان تولیدی که علیرغم حمایت‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند انتظار حمایت و کمک‌های دوباره نداشته باشند.
 
انتهای پیام / فا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.