سرلشکر باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح با خانواده شهید حسین بادپا از شهدای مدافع حرم در کرمان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرلشکر باقری ،رئیس کل ستاد نیروهای مسلح  در سفر به استان کرمان با خانواده شهید حسین بادپا دیدار کرد.

حسین بادپا در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۴۸ و در خانواده‌ای مذهبی اهل شهر رفسنجان از توابع استان کرمان به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر محل تولدش سپری کرد همزمان با دفاع مقدس وارد جبهه شد.

حسین باد پا از افراد بسیار زحمتکش و مخلص لشکر ۴۱ ثارالله بود که بار‌ها مجروح شد و در نهایت با از دست دادن یکی از چشمانش به عنوان جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس شناخته شد، ولی با این وجود پس از جنگ هم از پا ننشست و در ماموریت‌های جنوب‌شرق لشکر ۴۱ ثارالله در مبارزه با عناصر ضد انقلاب و اشرار در سال ۷۰ پیشتاز نبرد بود.

شهید بادپا خدمات زیادی را در عملیات‌های لشکر ۴۱ ثارالله در سال‌های ۷۱ تا ۷۳ درگردان زرهی انجام داده است و حتی پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۳ هم با راه اندازی دفتر خدمات درمانی روستایی منشا خدمت به روستاییان و مردم محروم بود و هیچ گاه ارتباط خود با بسیج و سپاه را قطع و حتی کمرنگ نکرد.

دیدار سرلشکر باقری با خانواده شهید حسین بادپا

با آغاز درگیری‌های بین نیرو‌های مقاومت و تکفیری‌ها در سوریه حاج حسین هم به عنوان نیروی مستشاری و به صورت داوطلبانه عازم شامات شد؛ اما به خاطر روحیه‌ای که داشت هیچگاه از درگیری‌ها فاصله نگرفت و در این مسیر بار‌ها هم با مجروحیت به ایران بازگشت؛ اما هر بار بدون این که منتظر بهبودی کامل بماند به سوریه برگشت تا کار ناتمامش را تمام کند.

دیدار سرلشکر باقری با خانواده شهید حسین بادپا

سردار شهید حسین بادپا بالاخره مزد سال‌ها رزمندگی و ایثارگری را در سوریه و از عمه سادات گرفت و در اولین روز اردیبهشت ماه سال ۹۴ به همراه همرزم خود شهید هادی کجباف در عملیاتی در منطقه بصری الحریر استان درعا سوریه به شهادت رسید.

دیدار سرلشکر باقری با خانواده شهید حسین بادپا

پیکر مطهر شهید مدافع حرم حسین بادپا پس از شهادت برای مدتی اسیر داعشی‌ها بود و با تاخیر یک ماهه به میهن برگشت و در میان تشییع پرشور همشهریانش تدفین شد، از این شهید بزرگوار سه فرزند به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار