معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزایش درآمد و ایجاد اشتغال برای مردم مناطق مرزی را یکی از دغدغه‌های همیشگی مسئولین استان دانست

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزایش درآمد و ایجاد اشتغال برای مردم مناطق مرزی را یکی از دغدغه‌های همیشگی مسئولین استان دانست و گفت : براین اساس، استاندار بنا به درخواست رئیس قوه قضائیه دستور تشکیل کارگروهی را با هدف ایجاد اشتغال در نواحی مرزی و افزایش درآمد مردم این مناطق داد که ما نیز در این کارگروه طرحی را تهیه کرده ایم.

او گفت : در این طرح پیشنهادات مشترک همه دستگاه‌های اجرایی استان تصویب و آن را به مرکز کشور ارسال کنیم تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت تصویب و به استان ابلاغ شود.

او افزود: عمده مباحثی که در نشست امروز این کارگروه به عنوان پیشنهادات نهایی به آن پرداختیم، بحث نحوه ساماندهی تجارت مرزنشینان، فاصله از مرز، کیفیت و کمیت کالاها، لیست کالا‌ها و میزان معافیت‌های تجاری است که باید در نظر گرفته شود.

حاتمی گفت: امیدواریم نظرات کارشناسی نهایی شده خود را در این نشست، به مرکز نشینان بقبولانیم و دستورالعملی دریافت کنیم که قابلیت اجرا داشته باشد و بتواند ایجاد اشتعال و افزایش درآمد را برای مرزنشینان به همراه بیاورد.

او ادامه داد: پیشنهادات خوبی برای تشویق سرمایه گذاری در نواحی مرزی و توسعه مشاغل بومی که در منطقه وجود دارد، داریم تا مشاغل جدیدی نیز تعریف شود.

معاون استانداری کرمانشاه ادامه داد: پیشنهاد‌هایی را نیز برای افزایش درآمد مناطق مرزی داریم تا تجارت مرزنشینی ما رونق پیدا کند.

 این مسئول گفت: پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و قصرشیرین پنج شهرستان استان هستند که در این پیشنهادات مشمول اجرای طرح ساماندهی تجارت مرزنشینان شده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.