بدری گفت :۸۸۵ طرح و پروژه در این هفته با اعتباری بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال در خراسان شمالی بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  بدری مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه قبل از انقلاب شکوهند اسلامی امنیت غذایی در کشور ۳۰ روز بود، اما اکنون ۳۳۰ روز می باشد گفت: قبل از انقلاب اسلامی ده هزار واحد صنعتی در کشور وجود داشت که در حال حاضر به بیش از صد هزار واحد صنعتی افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید 


بدری با اشاره به رشد هفتاد برابری در صادرات غیر نفتی کشور گفت: در سال ۵۶ صادرات غیر نفتی پانصد و چهل میلیون دلار بوده است که این رقم در سال ۹۸ به چهل و دو میلیاد دلار رسیده است.

او با بیان اینکه در خراسان شمالی ۸۸۵ طرح و پروژه در این هفته با اعتباری بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود افزود: در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی ۴۳ طرح سرمایه گذاری با اشتغال ۶۱۵ نفر و در طرح‌هایی که قرار است کلنگ زنی شود اشتغال ۸۱۱ نفر عملی می شود.

او افزود: در سال ۹۲ ده هکتار گلخانه در خراسان شمالی داشتیم که در حال حاضر این رقم به هفتاد هکتار افزایش یافته است.

بدری با اشاره به طرح‌های مختلف در بخش خصوصی گفت: طرح پرورش شتر مرغ در حوزه جهاد، افتتاح شرکت ایران فناور اریا، شرکت تولیدی ماسک در استان، نیرو گاه‌های سی اچ بی در حوزه صنعت و معدن، فراوری انگور، کلنگ زنی شرکت تولید خوراک دام، پروژه دارو‌های گیاهی در شهرستان فاروج، کارخانه احداث کفپوش انتی باکتریال بهداشتی، و طرح توسعه و احیای مجموعه‌ی مفخم نیز با زمان بندی دو تا پنج سال با سرمایه گذاری بخش خصوصی کلنگ زنی می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند گفت: بیشتر طرح هاو پروژه‌ها در حوزه کشاورزی در روستا‌ها صورت میگیرد.

بدری با بیان اینکه توانستیم نمایشگاه‌هایی در ترکیه، اربیل و به زودی در ارمنستان با محوریت خراسان شمالی برگزار کنیم گفت: محصولات پتروشیمی، سیمان و فولاد خراسان شمالی درصد بالایی از صادرات استان را تشکیل می‌دهد.

او با اشاره به اینکه در بازه ده ساله در خراسان شمالی سه سفر مهم و تاثیر گذار داشتیم گفت:سفر مقام معظم رهبری تاثیر بسیاری در حوزه توسعه اقتصادی استان داشته که به عنوان مثال دو نمونه شاخص آن بیمارستان هاشمی رفسنجانی و بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد است و در دو سفر ریاست جمهوری نیز ۷۰ درصد اعتبارات در حوزه‌های عمرانی تحقق پیدا کرد.

انتهای پیام /ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.