معاون صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در انتخابات اولیه پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی کشور، ۱۰ اثر از آثار صنایع‌دستی هنرمندان استان کرمان مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کاظم حسین زاده، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور از ۱۳ تا ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ گفت: در انتخابات اولیه این جشنواره، ۱۰ اثر از آثار صنایع‌دستی هنرمندان استان کرمان مورد تایید قرار گرفت و امیدواریم در فرآیند بررسی نهایی، این آثار جزو آثار منتخب این جشنواره قرار گیرند.

او با بیان اینکه امسال آثار هنری رشته‌های پته‌دوزی، گلیم‌بافی و مسگری به جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: پارسال در مرحله اول ۹ اثر به جشنواره فجر ارسال شد که از بین این آثار شال امیری کرمان حائز رتبه شد و در موزه ملی کشور به نمایش درآمد.

حسین زاده بیان کرد: امسال آثاری به پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی ارسال شده که دارای شرایط لازم و همچنین دارای نشان ملی مرغوبیت و سابقه حضور در نمایشگاه‌های مختلف بوده اند. 

او گفت: خوشبختانه امسال شاهد آثار هنری هنرمندان جوان و خلاق این استان در بین آثار ارسالی بودیم که امیدواریم در سال‌های آینده جزو آثار منتخب جشنواره فجر قرار گیرند.

حسین زاده بیان کرد: این جشنواره هر ساله با هدف به نمایش درآوردن آخرین دستاورد‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعداد‌های نو در عرصه صنایع‌دستی، ایجاد فضایی برای مواجهه بی‌ واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان برپا می‌شود.

او با تاکید بر اینکه هنرمندان صنایع دستی استان کرمان در ۷۴ رشته مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: رشته‌های شاخص صنایع دستی استان کرمان، شامل پته‌دوزی، گلیم‌بافی، چاقو‌سازی، شال‌بافی، حصیر‌بافی، قلم‌زنی مس، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌ قیمتی می‌شود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.