وزیر کشور سوئد با اعلام آمار جانباختگان در حوادث تیراندازی، از افزایش ۷۹ درصدی این جرائم در پایتخت این کشور در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، بر اساس ارقام جدید منتشر شده از سوی دولت سوئد، سال گذشته حوادث تیراندازی در این کشور ۷۹ درصد افزایش داشته است.

میکائیل دامبرگ، وزیر کشور سوئد اعلام کرد که در ۳۶۶ حادثه تیراندازی در سال ۲۰۲۰، ۴۷ نفر کشته و ۱۱۷ نفر زخمی شده‌اند که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

دامبرگ گفت در تقریبا نیمی از تیراندازی‌های سال گذشته، یک نفر زخمی یا کشته شده است. ما چنین خشونت‌هایی را نه قبول کرده و نه به آن عادت خواهیم کرد.

فرمانده سابق پلیس سوئد عامل اصلی موج جدید خشونت‌ها در این کشور را مهاجران اعلام کرد، اما این دلیل از سوی مقامات رد شد.

به گفته دامبرگ، پایتخت سوئد شاهد افزایش خیره کننده ۷۹ درصدی تیراندازی در سال ۲۰۲۰ بود. بیشتر حوادث خشونت بار در ۶۰ حومه شهر رخ داده است که از سوی پلیس به عنوان مناطق آسیب پذیر معرفی شده است.

دامبرگ گفت در حالی که ۵.۴ درصد از جمعیت سوئد در چنین محله‌هایی زندگی می‌کنند، آن‌ها بیش از نیمی از تیراندازی‌های مرگبار کشور را تشکیل می‌دهند.

سوئد در سال‌های اخیر در تلاش برای مهار خشونت‌های باندی است و گزارش‌های خبری حاکی از قربانیانی است که در حوادث تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند.

در ماه آگوست، یک دختر ۱۲ ساله بر اثر اصابت گلوله در تیراندازی حین رانندگی که درست در جنوب استکهلم رخ داد، کشته شد.

در سال ۲۰۱۹ سوئد گروه ویژه‌ای را برای سرکوب خشونت‌های باندی در این کشور ایجاد کرد و به افسران نیز اختیارات نظارتی بیشتری داد.

سوئد در ثبت افزایش نگران کننده حوادث تیراندازی تنها نیست. مطالعه‌ای که به تازگی از سوی دادگستری کیفری آمریکا منتشر شده است نشان می‌دهد که میزان قتل در نزدیک به سی شهر آمریکا در سال ۲۰۲۰ سر به فلک کشیده و ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار