علیرضا رشیدیان گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) درس استقلال، خودباوری و اتکا به خداوند به جای قدرت دنیوی را به همگان داد زیرا در بسیاری از موضوعات با خودباوری در دنیا مطرح و حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت در نشست با کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: این استان تبدیل شده به کارگاه بزرگ کارهای زیربنایی از جمله توسعه اقتصادی، بنادر، راه‌آهن آب، گاز و مسکن به همین دلیل نرخ بیکاری منطقه تک رقمی بوده که این مهم اتفاق بزرگی است.

او افزود: انقلاب اسلامی و سالگرد آن یادآور روزهای شور و شعور یک ملت در مقابل ژاندارم منطقه آمریکاست که توانست با رهبری امام (ره) انقلاب خود را به ثمر رسانده و یک فصل جدید در تاریخ بشریت ایجاد کند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فلسفه گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر یادآوری اصول بنیادی است که در قالب آن رسالتمان را بدانیم افزود: این ملت و امت فراتر از مرزهای قومی، مذهبی و طایفه‌ای در کنار همدیگر با ایمان و وحدت کلمه قرار گرفتند زیرا رمز سربلندی ملت ایمان و اتحاد آنان است.

او با اشاره به اینکه در حاشیه شهر زاهدان کارهای بزرگی دارد انجام می‌شود به توسعه گازرسانی این استان اشاره کرد و افزود: ما تمام هدفمان در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت صادقانه به خلق، خداوند و مردم ایران است و این بزرگترین ویژگی بوده که خداوند به مسوولان این نظام داده است.

رشیدیان با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت از سازمان‌هایی بوده که انقلاب اسلامی توانست آن را بارور و به جایگاه اصلی خود برساند ادامه داد: قبل از انقلاب فعالیت‌های حج و زیارت از هم پاشیده بود و سازمان حج و زیارت نداشتیم.

او  با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در ایام همه‌گیری ویروس کرونا براساس وظایف خود برای انجام خدمات پیش‌بینی‌ پروتکل‌های لازم را کرد گفت: طبق روال هرساله در ماه ربیع‌الثانی مذاکرات برای حج را داشتیم ولی تاکنون از طرف دولت عربستان تاریخی برای این مذاکرات پیش‌بینی نشده که مقداری بلاتکلیفی به وجود آورده اما اخبار به دست آمده حاکی از این است که به امید خدا امسال حج را خواهیم داشت.

رییس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در ایام کرونا بیشترین سختی برای دفاتر زیارتی و کارگزاران حج و زیارت داشتیم که تلاش شد از محل تامین کمک به واحدهای آسیب‌دیده تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر گیریم این تسهیلات در مرحله دوم خود برای دفاتر زیارتی ۱۲۰ میلیون تومان و کارگزاران به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

او با بیان اینکه تعطیلی اعزام‌های حج و زیارت در دوران ویروس کرونا فرصتی شد تا فرایندهای اجرایی سازمان را دوباره نظارت کنیم گفت: از این‌رو کارگروه‌های ۲۰ گانه‌ای در این سازمان تشکیل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمان به بازنگری فرایندهای اجرایی پرداخته شد.

رشیدیان با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت مثل بقیه سازمان‌های دولتی توسعه‌اش منوط به مجوزهای قانونی است گفت: برای اینکه خدمات این سازمان در جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت آن انجام شود و بتوانیم موضوعات آن را رفع کنیم روی مباحث خدمات الکترونیکی کار می‌کنیم چرا که حج یکی از رویکردهایی که دارد حرکت به سمت حج هوشمند است.

افزایش کاروان‌های حج در سیستان و بلوچستان امیدآفرین است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: افزایش ۴۰ درصدی کاروان‌های حج و زیارت استان که دیگر مردم این منطقه با کاروان‌های سایر استان‌ها نخواهند رفت بسیار امیدآفرین است.

احمدعلی موهبتی افزود: خدمات که انجام می‌شود خدمات نظام جمهوری اسلامی بوده و به نام این و آن نیست وقتی این نگاه حاکم شود خداوند به کارها توفیق داده و اثرگذاری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او  با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان نگاه ویژه‌ای دارند افزود: در این دولت به صورت ویژه فرمایش رهبر معظم انقلاب و ۲ کلید واژه( گنج پنهان در سواحل مکران و تنگه احد) مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان همیشه صحبت از محرومیت زده‌می‌شود و این واژه خوبی برای استان نیست خاطرنشان کرد: در واقع کشور از مواهب این استان محروم است.

او  بیان کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی نیز توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان شده و در راستای مصوبات سفر معاون اول رییس جمهوری در ۲ سال قبل پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این استان در دولت در نظر گرفته شد.

موهبتی تصریح کرد: در موضوع توجه به حاشیه‌نشینی در سالجاری و سال گذشته بیش از ۶۷ میلیارد تومان در حاشیه‌نشینی زابل هزینه شده و پنج محله حاشیه‌نشین این شهر از متن آن وضعیت بهتری پیدا کرده است.

او با اشاره به توجه به بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در سالجاری نسبت به سال قبل اعتبار بزرگراه‌ها ۱۳ برابر شده و بخشی از پروژه‌های در سطح استان از چابهار تا زابل شروع شده که نشان از توجه جدی به این مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در اسناد بالا دستی ویژگی‌های مهمی برای استان اشاره شده که مهمترین آن‌ها ترانزیت و تجارت بوده که برای تحقق این موضوع سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در بندر شهید بهشتی چابهار اتفاق افتاده و ظرفیت ۲.۵ میلیون تن بندر به ۸.۵ میلیون تن رسیده اما در واقع ۱۵ میلیون تن امکان بارگیری دارد.

او  با اشاره به اینکه در موضوع گازرسانی در سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی انجام شد و استان‌های مختلف معین شده و این مهم شتاب بسیار خوبی گرفته اظهارداشت: البته به دلیل اهمیت خط لوله نفت جاسک ۶ ماه پروژه گازرسانی به شهرهای این استان با تاخیر مواجه شد اما در ماه جاری با توجه به اتمام پروژه جاسک تولید لوله‌های گاز مجددا آغاز و امیدواریم در نیمه اول سال آینده گاز به زابل، میرجاوه، خاش و چابهار نیز برسد

موهبتی گفت: ۱۲ هزار واحد مسکونی در حوزه خانه محرومان سال ۹۸ برای سیستان و بلوچستان سهمیه گرفته شد که به دلیل اقدامات به موقع و کارهای خوبی که انجام گرفت هفت هزار و ۵۰۰ واحد جدید تشویقی نیز به این استان اختصاص یافت.

او  بیان کرد: در حوزه مسکن روستایی و مقاوم‌سازی خانه‌های سیلزده، پارسال ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد روستایی ساخته و هشت هزار واحد در حال مقاوم‌سازی است که با این اقدامات انجام شده به میانگین شاخص‌های مقاوم‌سازی روستایی کشور خواهیم رسید.

کلنگ ساخت ساختمان اداری سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان با حضور علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز بعد از این نشست به زمین زده شد.

این ساختمان با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در حاشیه میدان امام رضا(ع) زاهدان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار