مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:سینما‌های بهمن سنندج و آزادی بیجار از فردا، ۱۵ بهمن با نمایش ۱۶ فیلم جشنواره فجر دوباره رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشست رسانه‌ای اکران همزمان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در کردستان گفت:۱۶ فیلم سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما‌های بهمن سنندج و آزادی بیجار از ۱۵ تا ۲۲ بهمن همزمان اکران می‌شود.

او افزود:فیلم‌ها هر روز در ۲ سانس ساعات ۱۵ و ۱۸ عصر اکران خواهد شد و هر فیلم بیش از یک بار اکران نمی‌شود.

رستمی  با بیان اینکه بخاطر شرایط کرونایی از ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌های سینما‌های ذکر شده برای پذیرش مردم استفاده می‌شود، گفت: اگرچه آنچنان که شایسته است امکان استفاده از سالن‌های سینما‌ها برای پذیرش مردم به دلیل شیوع کرونا وجود ندارد، اما با کمک دستگاه‌های فرهنگی تلاش کردیم بعد از یکسال تعطیلی سینما‌ها پرده نقره‌ای سینما دوباره روشن شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مردم و علاقمندان خواست علاوه بر جشنواره از اکران فیلم‌ها استقبال کنند و اضافه کرد: قیمت بلیط فیلم‌ها براساس آخرین اطلاعات دریافتی ۲۰۰ هزار ریال است.

رستمی با بیان اینکه فیلم دالان به کارگردانی ارسال امیری از کردستان به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار داشت: رزرو بلیط فیلم‌های جشنواره فجر فقط در سامانه انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق سه سایت www.irantic.com، www.cinematicket.org و www.gisheh ۷.com اقدام به تهیه بلیط کنند.

او با اشاره به اکران ۱۷ فیلم و استقبال ۱۴ هزار نفر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سال گذشته در استان، یادآور شد: امسال همزمان با اکران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، هفته فیلم کوتاه کردستان نیز در کامیاران از ۱۴ تا ۲۰ بهمن برای فیلم سازان کردستانی به صورت رایگان برگزار می‌شود، ضمن اینکه در جشنواره فیلم فجر در بخش تئاتر پنج نمایش از کردستان در بخش صحنه‌ای و خیابانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۵۷۵ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر متضرر از کرونا در استان در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد ثبت نام کردند و در قالب طرح "تحفه" سه میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

رستمی با بیان اینکه در راستای حمایت از هنرمندان در قالب طرح هنر کارت به ۶۵۰ نفر ۱۵ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شد، گفت: زیرساخت‌ها فراهم شده و تمام گروه‌های موسیقی و تئاتر در کردستان می‌توانند به صورت رایگان از سالن‌های وابسته به فرهنگ و ارشاد برای اجرای برنامه‌های خود استفاده کنند.

او بر تلاش برای ارتقای فرهنگ مطالعه در استان به ویژه مناطق روستایی تاکید و اضافه کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در ۴۲ روستای استان به صورت رایگان توزیع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.