مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ۴۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان که از هفته دولت امسال تا دهه فجر به اتمام رسیده، با اعتباری بالغ بر ۸۳۶ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور گفت: افتتاح و بهره برداری از ۱۵ پروژه در حوزه نگهداری راه‌های استان (لکه گیری و روکش آسفالت) با اعتباری بالغ بر ۳۶۲ میلیارد ریال و به طول ۴۶ کیلومتر از جمله این پروژه‌ها است.

سیاهپور ادامه داد: همچنین ۱۹ پروژه در بخش ایمنی راه شامل اجرای روشنایی، احداث حفاظ بتنی (نیوجرسی) و احداث رفوژ میانی با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها نیز از ۷ پروژه شامل احداث، تعمیر، نگهداری و تثبیت ابنیه فنی با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد ریال بهره برداری می‌شود.

او اضافه کرد: افتتاح دو شرکت حمل و نقل کالا و آغاز عملیات اجرایی احداث یک مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین از دیگر برنامه‌های این اداره کل در دهه مبارک فجر است.

سیاهپور گفت: تمام پروژه‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و در نهایت به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای است که به صورت مستمر و با جدیت پیگیری و اجرایی می‌شوند.

او اظهار کرد: فارس با حدود ۱۷ هزار کیلومتر راه (بدون لارستان) شامل بیش از ۱۳۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه فرعی، نزدیک به ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی، ۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی و... از جمله استان‌های مهم در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان و قرار گیری در دو کریدور ارتباطی جاده‌ای جنوب با مرکز و همچنین شرق به غرب کشور، همواره خدمات شایانی در این بخش به کاربران جاده‌ای ارائه می‌شود. ​

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.