مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته بهزیستی طی هشت سال گذشته گفت: افتتاح نزدیک به سه هزار مسکن مددجویی از ابتدای نهضت تأمین مسکن مددجویان بهزیستی از جمله اقدامات مهم این بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: افتتاح هتل آپارتمان سالمندان هیدج با زیربنای ۲هزار مترمربع زیربنا و در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیارد ریال را از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در  دولت تدبیر و امید  بوده است.

او افزود: افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان خدابنده، افتتاح ساختمان اداری شهرستان طارم، راه اندازی خط ۱۲۳ در پنج شهرستان، افتتاح پایگاه خدمات اجتماعی و خانه سلامت و بازپروری و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و همچنین افتتاح خانه نوباوه‌گان و مرکز شیرخوارگاه شهید بقاء ثمین تاب از عمده فعالیت‌های موثر بهزیستی در ارتقا شاخص‌های خدمات رسانی بوده است.

این مسئول ادامه داد: طی این مدت و با کار‌های انجام گرفته ساختمان شیرخوارگاه با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار و در ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و در سه طبقه و با مجهزترین امکانات به روز و مورد نیاز شیرخوارگان و کودکان تأسیس شده است.

او ادامه داد: توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوار‌ها و افزایش مستمری مددجویان، تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با هدف ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس جهت مشارکت افراد دارای معلولیت در همه حوزه‌های زندگی و فراهم آوردن فرصت برابر برای آن‌ها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی، همانند سایر افراد از دیگر کار‌های انجام گرفته است.

محمدی افزود:  پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش، پرداخت تسهیلات ازدواج و جهیزیه، جزو اقدامات مهم بهزیستی استان زنجان در طول سال‌های ۹۲ تا ۹۹ بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بهبود زندگی افراد دارای اختلال مصرف موادمخدر و افتتاح اولین مرکز سرپناه معتادین (شلتر) به منظور کاهش بروز و شیوع رفتار‌های پرخطر، شیوع بیماری‌های عفونی، ارتکاب جرائم، تامین سرپناه، تامین حداقل مواد غذایی مورد نیاز برای گروه‌های هدف، اولین مرکز افراد دارای اختلال مصرف مواد  بانوان استان زنجان از تأثیرگذارترین فعالیت‌ها بوده است.

او ادامه داد: راه اندازی سامانه کاهش طلاق به منظور توجه به کنترل طلاق، راه اندازی مراکز غیردولتی، چون مراکز مشاوره، پایگاه‌های سلامت و خدمات اجتماعی، مراکز سلامت روان، ارائه خدمات الکترونیکی، ایجاد سامانه شفافیت از دیگر دستاورد‌های دولت یازدهم و دوازدهم است.

محمدی گفت: توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی، طلاق و ارتقا نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از فعالیت‌های بهزیستی بوده و در این راستا اقداماتی را مورد توجه قرار داده است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.