رئیس کمیته روحانیون دومین کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: طرح پای درس شهدا با همراهی خانواده‌های شهدا و با حضور طلبه‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی رئیس کمیته روحانیون دومین کنگره ملی شهدای استان یزد در نشست خبری کمیته روحانیون دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد با بیان اینکه روحانیون بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، گفت: بیش از هزار طلبه در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

او  با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ۱۳۱ طلبه به فیض شهادت رسیدند، افزود: نقش روحانیون در دوران جنگ تحمیلی بر همه روشن است که در این دوران چهار روحانی یزدی جانباز و یک روحانی نیز آزاده شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی از چاپ چهار کتاب خاطرات شهدای روحانی؛ شهید استانی، هاشمی، ساعتیان و شهید صدوقی خبر داد و گفت: خاطرات شهدای روحانی دیگر نیز جمع آوری شده و در قالب یک کتاب چاپ و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته روحانیون دومین کنگره ملی شهدای استان یزد و مسئول بسیج طلاب سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اجرای طرح منبر صلواتی گفت:به منظور این طرح که یکی از طرح‌های چهل گانه کنرگه ملی شهدای استان است ۴۰۰۰ منبر صلواتی به نیت شهدای استان برپا می‌شود.

حجت الاسلام مهدی قره چایی اظهار داشت: برای برگزاری این منبر‌ها تصاویر چهار هزار شهید استان چاپ و آماده شده و برای برپایی منبر‌های صلواتی به شهرستان‌های استان فرستاده شده است.

او با اشاره به طرح "پای درس شهدا" افزود: در این طرح که با همراهی خانواده‌های شهدا اجرا می‌شود، ۱۳۱ کرسی شهید با حضور طلبه‌ها و خانواده شهدا برگزار می‌شود که در این طرح خانواده‌ها از سیره شهدای خود به طلبه‌های نسل امروز می‌گویند.

رئیس کمیته روحانیون دومین کنگره ملی شهدای استان یزد ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی استان، نصب ۲۵ تابلو شهید طلبه در مدارس حوزه علمیه و ... از دیگر برنامه‌های کمیته روحانیون در دومین کنگره شهدای استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.