شهرآورد اصفهان، حساس‌تر از همیشه / بالانشین و قعرنشین لیگ علیه یکدیگر

دربی اصفهان بین دو تیم سپاهان و ذوب آهن در حالی جمعه برگزار می‌شود که یک دیدار حیثیتی و متفاوت برای دو تیم است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در چارچوب هفته چهاردهم بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، روز جمعه ساعت ۱۷:۰۰ دو تیم سپاهان و ذوب آهن یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دیدار‌های چندفصل اخیر را در ورزشگاه فولادشهر با یک دیگر انجام خواهند داد.

سپاهان اصفهان که پس از ۶ فصل ناکامی در لیگ برتر و تغییر ۸ مربی روی نیمکت با تغییرات مدیریتی و بازگشت محمدرضا ساکت به راس هیئت مدیره و روی کار آوردن محرم نویدکیا اسطوره سال‌های نچندان دور خود، تا به‌اینجا نتایج خوبی کسب کرده است برای عقب نماندن از کورس صدرنشینی و ماندن در بین تیم‌های مدعی قهرمانی نیاز مبرمی به پیروزی برابر رقیب سنتی خود دارد.

سپاهانی‌ها این فصل با عملکرد فوق‌العاده در خط حمله توانستند بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کنند همچنین سجاد شهباززاده با ۱۱ گل و سروش رفیعی با ۳ پاس گل بهترین‌های لیگ به‌شمار می‌روند.

اما ناگفته نماند عملکرد بد خط دفاعی شاگردان نویدکیا و دریافت ۱۷ گل شکنندگی خط دفاعی این تیم را نشان می‌دهد و نویدکیا به‌همراه کادر خود باید برای رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشد.

سپاهان در این فصل باخت‌های دور از انتظار و پرگلی داشته که آخرین شکستشان به هفته گذشته برمی‌گردد؛ طلایی‌پوشان درحالی‌که می‌توانستند از توقف حریفان برای رسیدن به صدر جدول استفاده کنند در خانه برابر شهرخودرو متحمل شکست ۳ بر یک شدند؛ بنابراین بازی با ذوب آهن برای آن‌ها بسیار نفس‌گیر و مهم است تا خودشان را دوباره به صدر جدول نزدیک کنند و حتی بتوانند به قهرمانی نیم‌فصل برسند.

شاگردان نویدکیا اکنون با ۲۲ امتیاز هم‌امتیاز با صنعت نفت و یک امتیاز کمتر از استقلال در جایگاه سوم جدول قرار دارند.

طلایی‌پوشان سپاهان به‌دنبال پیروزی در دیدار روز جمعه هستند تا علاوه‌بر رسیدن به صدرجدول انتقام تساوی دقیقه ۹۰ فصل گذشته که باعث فاصله گرفتن سپاهان از جمع مدعیان شد را بگیرد.

یک خاطره‌تلخ نیز از این دربی در ذهن هواداران سپاهان به‌جای مانده، ۲۴ مهر ۱۳۹۵ محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان در آن دربی تصمیم به خداحافظی از مستطیل سبز گرفت که البته احسان حاج‌صفی و حسین پاپی این کار او را ناتمام گذاشتند.

در طرف مقابل، اما همه‌چیز فرق می‌کند؛ ذوب آهن پس از کسب نایب قهرمانی در لیگ هفدهم با قلعه‌نویی پس از رفتن این سرمربی و روی کار آمدن محمد نوازی دیگر رنگ خوشی را به خود ندید.

آن‌ها پس از عملکرد بد نوازی به سراغ علیرضا منصوریان رفتند، اما او هم در یک فصل حضورش نتوانست انتظارات را برآورده کند و از تیم کنار رفت.

همچنین رفتن سعید آذری از کادر مدیریتی ذوب آهن لطمه سنگینی به آن‌ها زد و پس از انتخاب جواد محمدی، تصمیمات اشتباه کادر مدیریتی برای نیمکت ذوب آهن آن‌ها را در آستانه سقوط به لیگ دسته یک قرار داد که در نهایت با شانس و اقبال در لیگ ماندنی شدند.

ذوبی‌ها برای فصل جدید به رحمان رضایی اعتماد کردند، اما با شروع بازی‌ها و اشتباهات مکرر داوری و نتایج افتضاح، اوضاع روز به روز درحال بد و بدتر می‌شد تا جایی که درگیری‌هایی بین سرمربی و اعضای هیئت مدیره ذوب آهن و حتی نماینده مجلس صورت و بالا گرفت.

در نهایت ذوب آهن در بازی هفته گذشته با نساجی پس از اینکه کمی از این حاشیه‌ها فاصله گرفت، بعد از ۱۷۵ روز طعم پیروزی در لیگ برتر را چشید و با ۱۱ امتیاز و صعود یک پله‌ای به رده سیزدهم جدول رسید.

چند روز پیش نیز با برکنار شدن جواد محمدی از مدیرعاملی ذوب آهن، مجتبی فریدونی به‌عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شد و حالا باید دید می‌تواند ذوب آهن را با تصمیمات مناسب به روز‌های خوب بازگرداند؛ بنابراین گاندو‌ها نیز برای فاصله گرفتن از انتهای جدول و ماندن در وضعیت مطلوب نگاه ویژه و ۳ امتیازی به این دیدار دارند.


این دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۳۸ مرتبه مقابل یکدیگر صفارایی کرده‌اند؛ سپاهان ۱۷ و ذوب آهن ۱۱ مرتبه به پیروزی رسیده‌اند و ۱۰ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان انجامیده است.

همچنین محرم نویدکیا با انجام ۳۸ بازی در تمامی رقابت‌ها در دربی اصفهان یک رکورد دست‌نیافتنی را به‌عنوان بازیکن ثبت کرده است.

مهدی رجب‌زاده نیز با ۵ گل بهترین گلزن شهرآورد اصفهان به‌شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار