عباسی گفت: حقوقی‌ها در چند روز گذشته شروع به خرید کردند، ولی وضعیت بازار به این صورت است، که تا ۱۰-۱۵ درصد بازار رشد می‌کند، عرضه‌ها توسط حقیقی‌ها به علت عدم اعتماد زیاد می‌شود.

محسن عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این که علت خریدهای صورت گرفته در این مدت توسط حقوقی های بزرگ چیست؟ گفت: بخشی از خریدهای حقوقی ها، دستوری است و بخشی از آن به علت جذابیت و ارزندگی قیمت هاست،

وی افزود: حجم خرید حقوقی ها آنچنان بالا نیست که روند بازار را برگرداند، حقیقی ها به علت بی اعتمادی خریدار نیستند، به همین علت خرید حقوقی ها به چشم می آید، باید حقیقی ها دست به کار شوند و همیشه انگیزه  اصلی رشد بازار بخاطر حضور حقیقی ها و ورود نقدینگی بالا از طرف آنان بوده است، هم اکنون نیز وضع به وجود آمده برای بازار، به علت فروش بیش از حد حقیقی هاست.


بیشتر بخوانید

 


کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به اینکه سوال که، آیا عرضه آبشاری هنوز در بعضی سهام‌ توسط حقوقی‌های بزرگ صورت می‌گیرد؟ پاسخ داد: عرضه از طرف حقوقی‌ها مدتی کم شده است و حقوقی‌ها در چند روز گذشته شروع به خرید کردند، ولی وضعیت بازار به این صورت است که تا ۱۰-۱۵ درصد بازار رشد می‌کند، عرضه‌ها توسط حقیقی‌ها به علت عدم اعتماد زیاد می‌شود و حجم فروش باید کاهش یابد.

عباسی در پایان درباره‌ میزان خرید حقوقی‌ها و تاثیر آن بر بازار اظهار کرد: هنوز خرید حقوقی‌ها خیلی با فروششان فاصله دارد، در بعضی از سهم‌ها هنوز به ۱.۳ -۲.۳ فروششان نرسیده است، خیلی از شرکت‌ها مانند، شرکت‌های دولتی نمی‌توانند بخرند و تنها می‌توانند بفروشند، زیرا هنگامی که پول خارج می‌شود به خزانه دولت می‌رود و دیگر شرکت، پولی برای خرید ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بدئها
۱۱:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
واقعااااا متأسف براي دولت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
اعتماد برگشتن دیگه مردم برگردن ب بورس سرمایه گذاری کنن
Iran (Islamic Republic of)
سرخابي
۲۲:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
دست دست نكنيد دولت يك حمايت كنه ديگه
آخرین اخبار