منابع آگاه از تعلیق طرح دونالد ترامپ برای کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داد که طرح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق این کشور، برای کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان تعلیق شده است.

«تاد والترز»، فرمانده واحد نیروهای آمریکایی در اروپا ضمن اعلام این خبر گفته که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در حال انجام بررسی‌های جامع در این زمینه است.

والترز در جمع خبرنگاران گفته است «برنامه‌هایی که برای ابتکار قبلی در جریان بودند متوقف شدند تا وزیر دفاع و دولت جدید بتوانند بررسی کاملی از همه اتفاقات روی داده تا زمان روی کار آمدن لوید آستین انجام دهند.»

این مقام نظامی آمریکا ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تصمیم بایدن درباره نیروهای آمریکایی در خاک اروپا گفت « دولت جدید با خیالی آسوده به ما اعلام كرد كه ما باید در تمام مناطق یک بازنگری كامل انجام دهیم.»

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود با انتقاد شدید از آلمان به دلیل کوتاهی در پرداخت هزینه‌های دفاعی در ناتو و شراکت با روسیه در پروژه‌های گازی، تصمیم به کاهش نظامیان آمریکایی در این کشور گرفت.

به موجب این طرح، قرار بود ۹۵۰۰ نفر از مجموع ۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز ارتش آمریکا در آلمان کاسته می‌شود.

در همین راستا مقامات واشنگتن اعلام کردند قصد دارند ۱۲ هزار نفر از این سربازان را از این کشور خارج کنند، اما تقریبا نیمی از نیرو‌های آمریکایی برای دفع خطرات احتمالی و تنش با روسیه در اروپا حفظ شوند.

این تصمیم ترامپ با واکنش شدید مقامات آلمان مواجه شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار