سعید خطیب زاده گفت:توقیف کشتی کره جنوبی یک موضوع فنی بوده و همچنان در بستر فنی خود در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در بندرعباس گفت: با حکم دادستانی، خدمه کشتی توقیف شده کره‌ای می‌توانند آزادانه ایران را ترک کنند.

خطیب زاده افزود: این موضوع دو روز پیش به سفیر کره جنوبی اطلاع داده شد و خدمه این کشتی در صورت تمایل می‌توانند ایران را ترک کنند.

او گفت:تصمیم بر عهده خود خدمه کشتی است که بخواهند ایران را ترک کنند و یا مایل باشند در ایران بمانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دکتر عراقچی با قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی صحبت کرد و کنسول این کشور نیز در بندرعباس حضور یافت و به کاپیتان کشتی و خدمه دسترسی مستقیم داشت.


بیشتر بخوانید


خطیب زاده گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به جهت درخواست دولت کره جنوبی و رعایت ابعاد انسان دوستانه این ماجرا همکاری بسیار نزدیکی با دادستانی داشته است.

او گفت: وزارت امور خارجه تلاش کرد تا فرآیند‌های قضایی به سمتی برود که خدمه کشتی کره‌ای بتوانند آزادانه ایران را ترک کنند و قوه قضاییه و دادستانی نیز مساعدت بسیاری در این زمینه انجام دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه توقیف کشتی کره جنوبی یک موضوع فنی بوده و همچنان در بستر فنی خود در حال پیگیری است، افزود: مباحث فنی دیگر نیر در خصوص آلوده سازی محیط زیست درحال رسیدگی است که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

برخی کشور‌ها برای اجرای طرح صلح هرمز همکاری نکردند

خطیب زاده در خصوص طرح صلح هرمز نیز گفت: این طرح مبتنی بر ساز وکار‌های بومی امنیت منطقه‌ای است و به منظور تسهیل گفتگو‌های درون منطقه‌ای طراحی شده است.

او افزود: جزئیات این طرح به کشور‌های منطقه ارسال شد، ولی برخی کشور‌ها در این زمینه همکاری نکردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر ضرورت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در شرایط تحریم تاکید کرد و گفت: در چهار سال گذشته در وزارت امور خارجه معاونت اقتصادی تعریف شد و نمایندگی‌های خود را در استان‌ها به ویژه هرمزگان راه اندازی کرد.

خطیب زاده گفت: وزارت امور خارجه در کنار دیگر وزارتخانه‌های مسئول برای تسهیل، متنوع سازی و گسترش فعالت‌های اقتصادی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۶:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
چه خوب به خانواده هاشون میرسن