رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تلاش های این مجموعه برای بروزسازی مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی گفت: در این راستا ۹۰ درصد بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی نوسازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شتاب چشم گیر بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس در حوزه ساختار فیزیکی و نیروی انسانی در دولت اخیر محسوس می‌باشد.

او با بیان اینکه مجهزترین ساختمان اورژانس کشور در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) به بهره برداری رسیده است، گفت: طرح یا ساختمانی نساختیم  مگر اینکه به بهره برداری رساندیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ساخت پایگاه‌های اورژانس با سرعت بالایی ادامه دارد و جذب نیرو همزمان در حال انجام است تا جایی که دانش آموختگان استان‌های مجاور نیز بکارگیری می‌شوند.

صومی همچنین از برنامه ریزی و شروع اقدامات ساختمان مرکز اورژانس با وسعت ۷۰ هکتار در مجاورت بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز خبر داد و افزود: در این طرح چندین پد بالگرد، محل بیمارستان صحرایی، ساختمان مجهز اورژانس و فضای سوله درمانی برای ۵۰۰ هزار نفر مصدوم و بیمار پیش بینی شده است.

او افزود: ساختمان کنونی اورژانس در مرکز شهر کفاف امور را نمی‌دهد و لزوم تقویت و جابجایی آن به خارج شهر حیاتی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.