استاندار اردبیل:

۷۰ درصد پایاب سد خداآفرین در حوزه بیله سوار واقع شده است

استاندار اردبیل گفت: بیش از ۷۰ درصد از پروژه پایاب سد خدا آفرین در حوزه شهرستان بیله سوار واقع شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: بیله سوار یکی از شهرستان‌های زر خیز کشور است و این شهرستان پتانسیل بالایی در زمینه کشاورزی و گردشگری دارد که بیش از ۷۰ درصد از پروژه سد خدا آفرین در حوزه بیله سوار واقع شده است.

او اظهار کرد: با تکمیل پروژه‌ها و واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین در آینده ۷۰ درصد از تولیدات محصولات کشاورزی در مزارع بیله سوار تولید و وارد بازار می‌شوند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در صورت راه اندازی منطقه آزاد تجاری شهرستان بیله سوار از وضعیت ویژه‌ای برخوردار خواهد شد، گفت: در بین چهار زون استان که شامل پارس آباد، گرمی، اردبیل و مشکین شهر به طور مشترک، جزء پروژه مناطق آزاد تجاری هستند، شهرستان بیله سوار تنها منطقه‌ای است که دارای پایانه مرزی آماده است.

بهنام جو افزود: این شهرستان به علت استقرار امکانات و شرایطی خوبی که دارد بلافاصله پس از اعلام مناطق آزاد می‌تواند به عنوان اولین منطقه آزاد تجاری فعالیت خود را آغاز کند.

او تصریح کرد: پایانه مرزی بیله سوار در طول دوران کرونا به صورت ۲۴ ساعته باز بوده و مراودات اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان از این مسیر انجام می‌شود که در طول سال جاری با افزایش حدود ۷۰درصد، بالغ بر ۱۶۰میلیون دلار صادرات توسط این مرز صورت گرفته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه میزان صادرات استان در سال‌های آتی افزایش می‌یابد، گفت: با افزایش صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و زیر کشت رفتن مزارع پایاب سد‌ها در سال‌های آینده شاهد تحولات عظیم اقتصادی و تجاری در منطقه شمال استان خواهیم بود.

بهنام جو با اشاره به نقش استان اردبیل در بازسازی قره باغ نیز تصریح کرد: مرز بیله سوار به عنوان پل ارتباطی بین ایران و آذربایجان می‌تواند نقش مهمی در انتقال تجهیزات و همچنین تردد مردم و ماشین آلات، به ویژه صادرات داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.