در چهارمین روز از ایام دهه‌ی مبارک فجر ده‌ها طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی، ورزشی و اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به مناسبت این روز دو طرح اشتغالزایی کارخانه تولید باتری خودرو و مجموعه بسته‌بندی میوه و سبزیجات در شهرستان زاهدان افتتاح شد.

کارآفرینان این دو طرح با دریافت ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان برای ۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

بزرگترین مزرعه شتر داشتی کشور با ظرفیت تولید ۲ هزار تن گوشت و هزار تن شیرِ شتر نیز به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در زاهدان کلنگ زنی شد.

۴۸ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی شامل پیاده‌رو سازی به طول ۴۰۰ مترمربع، توسعه و بهسازی شبکه برق در روستای فیروزآباد، کانال آبیاری عمومی و ۴۰ واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی با صرف هزینه ۱۸۹ میلیارد ریال در شهرستان راسک افتتاح شد.

خانه بهداشت روستای پیرانچ و طرح اشتغال‌زایی کارآفرینی روستای قلعه تاروان و سنگ فرش روستای کج و زیرسازی چمن مصنوعی روستای کوران علیا از طرح‌هایی است که با صرف هزینه ۷۰ میلیارد ریال در ایرانشهر افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

یک واحد دامداری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به نمایندگی از ۱۳۰ طرح اشتغالزایی و یک واحد مسکن محرومین به نمایندگی از ۲۰ واحد مسکن محرومین با صرف هزینه ۷۳ میلیارد ریال در شهرستان زهک افتتاح شد.

۳ طرح شیلاتی و خدماتی شامل طرح پرورش شترمرغ، طرح پرورش ماهیان سردآبی قزل‌آلا و کارگاه تیرچه و بلوک بتنی با صرف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به همت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان زابل به بهره‌برداری رسید.

افتتاح واحد پرورش مرغ گوشتی روستای گرگ شهرستان هامون نیز از دیگر طرح‌های این روز است.

همچنین امروز جمعی از پزشکان خیر، شهروندان ایرانشهری را رایگان ویزیت کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار