استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار حمایت همه جانبه از بانوان کارآفرین استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار این استان در جلسه تجلیل از بانوان برتر که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور و معاون حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: الگوی زن مسلمان سیره فاطمی است که می‌تواند با این الگو به اوج کمال برسد.
 
حسین کلانتری با اشاره به توانمندی‌های زنان، افزود: زنان قوم لر و خطه زاگرس توانمندی زیادی در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی، ادبی و هنری دارند و آن را به نمایش گذاشتند.

او همچنین به جایگاه زنان در حوزه مدیریت اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته حضور زنان استان در عرصه مدیریتی دو برابر شده است.
 
خانم صداقت مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری نیز گفت: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و اشتغال زایی برنامه‌های مختلفی در حوزه بانوان انجام شده است.

خانم صداقت با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی ۹ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی نهاد‌ها و بانک‌ها منعقد شده است افزود: ۴۱ کارگاه آموزشی، اشتغال ۱۷۷۵ نفر توسط ادارات متولی، برگزاری ۳۰ نمایشگاه بین المللی ملی منطقه‌ای و استانی، فعال بودن ۱۲۰ رشته صنایع دستی با ۳۵ هزار بافنده فعال در استان و ۷۰۰ کارگاه مشاغل خانگی برنامه‌های بود که در حوزه اقتصادی برای بانوان استان انجام شده است.

او به برنامه‌های حوزه آموزشی هم اشاره کرد و گفت: آموزش زوج‌های جوان پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی و ارتباطی برای ۵۱۳۲ نفر، آموزش سردفتران برای ثبت نکردن ازدواج‌های زیر سن قانونی آموزش زنان در حوزه تحکیم و تعالی بنیان خانواده برای ۵۶۰۱ نفر تا کنون برگزار شده است.

کلنگ زنی خوابگاه دخترانه دیشموک، بهره برداری از ۲ پارک ویژه بانوان، کسب ۱۹۴ مدال بین المللی و کشوری توسط بانوان ورزشکار از دیگر دستاورد‌ها در حوزه بانوان بود که مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در این جلسه عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.