آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیام هایی ارتحال آیات نظری‌ و جلالی خمینی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیام های جداگانه  ارتحال آیات حاج شیخ عبدالله نظری‌خادم‌الشریعه ،عالم برجسته خطه مازندران و  حیدرعلی جلالی خمینی از شاگردان امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

در پیام این مرجع تقلید آمده است:

رحلت عالم فرزانه آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری موجب نهایت تأسف گردید.

عالم بزرگواری که در طول حیات مبارک خود خدمات بسیاری به اسلام و مکتب مقدس اهل بیت (ع) نمود و در مسائل انقلابی نیز از هیچ کمکی فروگذار نکرد. خداوند روح مقدس او را با ارواح انبیاء و اولیاء محشور گرداند و به بازماندگان او صبر و اجر فراوان عنایت فرماید.

 اینجانب این مصیبت دردناک را به مردم شریف مازندران، علاقه‌مندان و دوستان و به خصوص به خانواده گرامی ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

آیت‌الله عبدالله نظری خادم الشریعه، یار همراه امام خمینی (ره) هنگام بازگشت از پاریس به ایران ف صبح روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع کرد.

آیت الله نظری متولد سال ۱۳۱۱ در شهر زیراب، از علما و شخصیت‌های دینی و انقلابی استان مازندران به شمار می‌رود که در میان مردم از جایگاه و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

او در بحبوبه انقلاب اسلامی نقش اثرگذاری در تبلیغ انقلاب در میان مردم مازندران داشت به طوری که او به همراه مرحوم حجت الاسلام مصطفی مصطفوی پیام همراهی مردم زیراب با انقلاب را به امام خمینی (ره) منتقل می‌کرد.

آیت الله نظری در زمان حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، به مدت ۱۱ روز در آنجا حضور داشت و به همراه بنیانگذار انقلاب اسلامی ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشت.

متن پیام تسلیت آیت الله  مکارم شیرازی در پی  رحلت آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی به این شرح است:

آیت الله جلالی خمینی به دیار باقی شتافت و همگان را در غم و اندوه خود فرو برد؛ عالمی که عمری خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) سپری نمود.

 اینجانب این مصیبت جانکاه را به مردم بزرگوار تهران و اهالی محترم خمین و تمام دوستان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگانش صبر و اجر فراوان از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

آیت الله جلالی خمینی از شاگردان و نمایندگان امام خمینی (ره) در حج ۱۳۶۰، امامت جمعه شهر خمین در سال ۱۳۶۲ و از پایه‌گذاری حوزه علمیه خمین و مجتمع فقهی پژوهشی تهران روز چهارشنبه در ۸۸ سالگی درگذشت.

آن مرحوم در سال ۱۳۱۱متولد شده و با حکم امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون امامت مسجد احمدیه در نارمک را برعهده دارد. او همچنین بنیانگذار حوزه علمیه جلالی خمینی در نارمک بوده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار