افتتاح ۶۴ پروژه در هشترود همزمان با دهه فجر

 فرماندار هشترود از افتتاح ۶۴ پروژه مختلف با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امینیان  فرماندار هشترود گفت: اجرای طرح‌های اولویت‌دار صنعتی، کشاورزی، گردشگری و معدن در هشترود می‌تواند به توسعه همه جانبه شهرستان بیانجامد.

او با بیان اینکه کشاورزان هشترودی با اصلاح الگوی کشت از سنتی به صنعتی، موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند، افزود: تنها راه نجات اقتصاد منطقه، جایگزینی کشاورزی و دامداری سنتی به مدرن است، از این رو تلاش می‌کنیم با جذب سرمایه گذار شهرک گلخانه‌ای و دامپروری ایجاد کنیم.

او گفت: امسال ۱۵۰ فقره تسهیلات کم بهره برای دامپروری اختصاص یافته و برای ایجاد مزرعه بزرگ آبزی پروری نیز ۸۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از خام فروشی مواد معدنی در شهرستان،گفت: صاحبان معادن باید در کنار واحد‌های خود اقدام به ساخت کارگاه صنایع تبدیلی کنند تا خام فروشی از سطح شهرستان برچیده شود.

امینیان در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه گذاری در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: با ایجاد سه واحد تولیدی بزرگ فولاد، هشترود به قطب تولید فولاد اسفنجی، شمش و نورد میلگرد تبدیل خواهد شد.

او  با بیان اینکه دستگاه لرزه نگاری نیز با مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اجرای کشاورزی یکپارچه تحت فشار با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۶۴ هکتار از جمله طرح‌های انجام شده است، افزود: شروع ساخت ساختمان اداری خانه جوان و بهره برداری از فاز اول مس قاضی کندی از جمله سایر طرح‌های انجام شده است.

او گفت: متاسفانه در شهرک‌های صنعتی هشترود با مشکل کمبود برق مواجه هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.