بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه‌های علمیه با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه های علمیه با معرفی صاحبان برترین کتاب‌ها، پایان‌نامه‌های سطح ۴ و مقالات علمی پژوهشی حوزویان داخل و خارج کشور امروز پنج‌شنبه ۱۶ بهمن از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح  با پیام تصویری  آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید  به صورت مجازی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار و از صداوسیمای مرکز قم و رادیومعارف به صورت زنده منعکس شد.

در این همایش از مرحومین آیات محمد تقی مصباح یزدی، محمد علی تسخیری و حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان به عنوان شخصیت‌های عالیقدر علمی، فقهی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه‌های علمیه و کشور تجلیل شد.

به گفته دبیر این همایش  بیش از ۴۰۰۰ اثر از محققان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه کشور و نجف اشرف به این همایش ارسال شده که ۸۰۰ اثر ارزیابی و ۱۵ اثر شایسته تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در این همایش  برگزاری همایش کتاب سال حوزه را در جهت تعمیق بخشی به اندیشه‌ها و پژوهش‌ها ارزیابی کرد وگفت: باید متولیان کتاب سال حوزه حرکت خود را براساس تدوین و تالیف نیاز‌های جوامع اسلامی سوق دهند.


او افزود: کتاب سال حوزه به عنوان آینه‌ای تمام نما از ضعف‌ها و منحنی‌های رو به پایین، خلاء ها، اشکالات و همچنین نقاط قوت حوزه است و باید حرکت خود را در جهت بالندگی و پویایی حرکت دهد.

آیت الله اعرافی در ادامه مجاهدت‌های علمای سلف در تحکیم حوزه در دوران خفقان شاهنشاهی را ستود و گفت:  امام راحل (ره) سرآمد عالمانی بود که توانست با تاسیس انقلاب اسلامی بزرگترین ثمره حوزه را برداشت کند.


مدیر حوزه های علمیه، نقش حوزه علمیه قم در توسعه علوم نقلی و عقلی را بی بدیل دانست و افزود: حضور علمای بزرگ به این تحولات شتاب بخشیده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار