مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از تهیه نقشه کاداستر ۸۳ هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام جزایری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست کمیسیون رفع تداخلات استان که با حضورمدیر کل مهندسی و حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی برگزار شد، از تهیه نقشه کاداستر ۸۳ هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

او افزود: تاکنون نقشه ۴۴ هزار ۳۵۹ قطعه از اراضی کشاورزی استان به همراه اطلاعات توصیفی بهره برداران مجموعه به مساحت ۸۳ هزار ۶۸۵ هکتار تهیه شده که در مرحله آمده سازی و پردازش جهت نظارت سازمان نقشه برداری کشور است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: پس از تایید دستگاه نظارت جهت صدور اسناد مفروزی به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال می‌شود.

او به آغاز طرح حدنگاری اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: با رفع نواقص و هدفمند شدن فعالیت‌ها در سال ۹۵ با عقد قرارداد با شرکت مشاور عملیات کاداستر به صورت برداشت زمینی از سر گرفته شد و عملیات کاداستر در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دو شهرستان شهرکرد و فارسان آغاز شد.

جزایری اضافه کرد: در ادامه طرح کاداستر اراضی کشاورزی در سال ۹۷ با عقد قرارداد با سه شرکت مشاور دارای رتبه، سطحی معادل ۷۴ هزار هکتار در چهار شهرستان قرارداد به صورت عکسی منعقد شد، که در مجموع ۱۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان معادل ۴۵ درصد زیر پوشش طرح کاداستر اراضی کشاورزی قرار گرفت.

او ادامه داد: جهت تهیه نقشه ارتوفتو در سال ۹۸ قراردادی جهت انجام عملیات ارتوفتو در سطحی معادل ۸۲ هزار هکتار در استان منعقد شد که تا اواسط سال آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار