رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: ۱۱ خانه هلال در روستا‌های خاش و تفتان از ابتدای امسال تا کنون در این مناطق راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،جلال هاشمزهی رییس جمعیت هلال احمر خاش: در ایام گرامیداشت دهه فجر امسال سه خانه هلال در مناطق روستایی خاش و تفتان ایجاد شده و در این هفته به مناسبت این دهه ۲ خانه هلال روستا‌های باران دشت و شیرآباد بخش گوهرکوه تفتان افتتاح و خانه هلال روستای کندزرد بخش مرکزی خاش قبل از ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.

او بیان کرد: در هر یک از این خانه‌های هلال که مدیریت بحران در مقیاس کوچک هستند ۳۳ فرد آموزش دیده فعالیت دارند.

رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: مشارکت دادن مردم و تاب آوری در برابر وقوع حوادث، ‎برنامه‌ریزی با نظارت و گزارش‌دهی منظم، ارائه ‏خدمات به‌موقع، موثر و باکیفیت، افزایش بازدهی داوطلبان برای برخورداری از برنامه‌های کیفی و ‏تخصصی، جلوگیری از ادغام، تداخل برنامه‌ها و ایجاد عوامل انگیزشی در بین آن و ایجاد فضای ‏فعالیتی مناسب برای انجام امور تخصصی از اهداف مهم فعال‌سازی خانه‌های داوطلبی هلال‌احمر ‏است.

او فزود: نفوذ در لایه‌های اجتماعی، گسترش آموزش، ارتقای تاب‌آوری جامعه و ‏ترغیب مردم برای ساختن شهرها، روستا‌ها و استان‌ها پس از وقوع حوادث و بلایا از اهداف عمده در ایجاد خانه‌های داوطلبی هلال بوده و ‏تلاش می‌شود ضمن توان‌افزایی و هم‌افزایی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات ارائه خدمات ‏بشردوستانه و عام‌المنفعه از سوی داوطلبان هلال‌احمر در خانه‌های هلال شهری و روستایی برای ‏خدمت‌رسانی بیشتر و مطلوب‌تر به نیازمندان و آحاد مختلف جامعه استفاده شود.

هاشمزهی ادامه داد: خانه‌های هلال در واقع مدیریت بحران در مقیاس کوچک روستایی هستند که جمعیت هل

او اظهارداشت: در شهرستان‌های خاش و تفتان افزون‌بر ۲۰ خانه هلال روستایی ایجاد می‌شود که تا پایان امسال تلاش داریم حداقل ۱۵ خانه هلال در این مناطق به بهره‌برداری برسد.

ریس جمعیت هلال احمر خاش گفت: شناسایی افراد و اقشار آسیب پذیر و بیماران با شرایط سخت و رسیدگی به حادثه دیدگان در مواقع بحرانی در مناطق روستایی از اولویت‌های خانه‌های هلال هستند.

او بیان کرد: در خانه‌های هلال افراد آموزش دیده و پرتوان از روستا‌ها بکار گرفته می‌شوند و خوشحال هستیم از این طریق رسیدگی به مشکلات محرومان شتاب می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار