پایگاه پژوهش و اطلاع‌رسانی تالاب بین‌المللی پریشان در شهرستان کازرون به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پایگاه پژوهش و اطلاع‌رسانی تالاب بین‌المللی پریشان در کنار این تفرجگاه (پریشان) با حضور مدیرکل محیط زیست فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه و جمعی از مسئولان و دوستداران تالاب پریشان در شهرستان کازرون افتتاح شد.

علی مظفری فرماندار ویژه شهرستان کازرون در این مراسم با تاکید بر لزوم تقویت ان‌جی‌او و تشکل‌های مردم نهاد اظهار کرد: لازم است که ان‌جی‌او‌ها قویتر از قبل حافظ محیط‌زیست باشند. از طرفی با توجه به احداث بیش از هزار حلقه چاه در اطراف تالاب پریشان، اما برخورد قانونی صورت نگرفته که لازم است انجام شود.

او با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های ما و از حقوق مردم، احیای تالاب پریشان است ادامه داد: باید در خصوص نحوه کشاورزی و استفاده از چاه آب تجدید نظر شود تا با استفاده از روش‌های مدرن و صحیح، مصارف آب در کشاورزی به حداقل ممکن و بهره‌برداری محصول به حداکثر برسد.

معاون استاندار فارس با اشاره به تعامل مناسب بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی، تصریح کرد: اداره مربوطه باید برای تمام چاه‌های مجاز کنتور نصب کند و از سویی با چاه‌های غیر مجاز نیز بدون هیچ تعارفی برخورد شود. اگر کسی تخلف و تمرد از قانون کند بدون اغماض و به شدت با آن متخلف برخورد خواهد شد، چرا که به فکر آینده مردم‌مان هستیم.

مظفری افزود: لازم است تا تفاهم نامه و تعامل علمی نیز بین محیط زیست و دانشگاه سلمان فارسی کازرون منعقد شود و دانشگاه به صورت علمی مستقیما به موضوع احیای تالاب پریشان ورود کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۸:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست. همه دست به دست هم دهند تا دریاچه پریشان احیا و پرآب شود. بخصوص مسئولان تلاش کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۱۸:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
مسئولان برای احیای تالاب پریشان آستین بالا بزنند.
آخرین اخبار