ارتقای بازارچه مرزی کیله سردشت به پایانه مرزی

با حضور اعضای کمیسیون عمرانی مجلس و معاون وزیرو رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای بازارچه مرزی کیله سردشت به پایانه مرزی بااعتبار یک هزارمیلیاردریال کلیدخورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، در سفر یک روزه اعضای کمیسیون عمرانی مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به سردشت، مطالبات مردمی برای رفع موانع صادرات و واردات، ساماندهی بازارچه مرزی کیله و بهسازی و بهبود راه‌های مواصلاتی و مرزی پیگیری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این شهرستان با داشتن بازارچه مرزی کیله و مرزی بودن آن و افزایش چند برابری صادرات در این مرز ظرفبت زیادی برای حمل و نقل ترانزیتی دارد.

حسن نیا افزود: باتوجه به اینکه بارگیری کامیون و خودرو‌های سنگین دو کشور ایران و عراق در این بازارچه انجام می‌گیرد با احداث پایانه مرزی می‌توان کامیون‌ها در هردو طرف تردد داشته باشند و این امر از لحاظ اقتصادی برای حمل و نقل توسعه‌ای بزرگ به همراه خواهد داشت.

او  با بیان اینکه بازارچه ها‌ی مرزی شرایط و الزامات خاص خود را دارند، اظهار کرد: برای ساخت پایانه در این بازارچه به ۵ هکتار زمین نیاز است که اگر این زمین تهیه و تحویل راهداری شود سازمان آمادگی کامل و جامع برای سرمایه گذاری دارد.

حسن نیا عنوان کرد: برای محوطه سازی و ساخت پایانه ۵۰ میلیارد تومان و برای توسعه راه‌ها نیز ۵۰ میلیارد تومان برآورد و این هزینه‌ها مصوب شده اند.

او  با بیان اینکه نقشه طرح اولیه برای انجام کار تهیه و آماده شده است از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا هرچه سریعتر پیگیر مطالبات و موضوع باشند و زمین مورد نیاز را تهیه کنند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.