علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بحث قطارهای حومهای حاشیه شهر تهران در سالهای اخیر بر عهده دولت قرار گرفته و برخی از موارد از طریق شرکت عمران شهرهای جدید انجام میشود به عنوان مثال متروی هشتگرد توسط شرکت عمران شهر جدید هشتگرد احداث شد، ولی بهره برداری به شرکت بهره برداری متروی تهران افتاد.
وی ادامه داد:درباره متروی پردیس هم در سنوات اخیر در خبرها داشته ایم که شرکت عمران پردیس در نظر دارد که کار ساخت مترو را برای اتصال شهر جدید پردیس به تهران آغاز کند، ولی تا جایی که اطلاع دارم کاری هنوز شروع نشده است و اگر هم بخواهد کاری انجام شود توسط این شرکت و از منابع خودش است.
امام بیان کرد:یکی از گزینههایی که این مترو به تهران وصل شود خط ۲ متروی تهران است که تا ایستگاه فرهنگسرای اشراق مورد بهره برداری قرار گرفته و اگر به پایانه جدید شرق ادامه پیدا کند، مترو پردیس میتواند به این خط متصل شود. البته میتواند به ایستگاه قائم هم متصل شود و این کار قطعی نیست.
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت:ابتدا باید متروی پردیس کارش را آغاز کند و هنوز خبری از اینکه چه زمانی متروی پردیس کارش را آغاز میکند، نداریم. در اولویتهای ما هم نیست که خط ۲ مترو تا ترمینال شرق ادامه یابد، چون بحثهایی برای تغییر کاربری ترمینال جدید شرق مطرح شده بود و به ما ابلاغ نشده تا مترو به ترمینال شرق برسد.
وی گفت: در این دوره مدیریت شهری افتتاح و بهره برداری از ایستگاههایی در خط ۲ که به ترمینال جدید شرق برسد در برنامهها نیست و اولویتهای واجب تری داریم و اگر عملیات متروی پردیس هم شروع شود ۳ تا ۵ سال به طول میانجامد و قاعدتا در این مدیریت شهری اتفاق نخواهد افتاد.
امام تصریح کرد: اینکه مترو به پردیس برسد چیزی نیست که در کوتاه مدت قابل تحقق باشد. هم شرکت عمران پردیس نیازمند منابع مالی است و هم ما، تا در اولویت بتوانیم قرار دهیم. اولویتهای ما تکمیل خط ۶ و ۷ است که در حال انجام آن هستیم.
وی با اشاره به برنامههای پیش رو متروی تهران افزود:فردا رونمایی سامانه استعلام حریم را خواهیم داشت و در چند روز آینده رونمایی از قطار ملی را داریم و همچنین بهره برداری از دو پست برق امیر کبیر و آزادگان را داریم.
وی ادامه داد:افتتاح ۱۰ ایستگاه در برنامههای ما است که امیدواریم با تامین منابع مالی پیش بینی شده در اسفند ماه آنها را افتتاح کنیم. از یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی که سهم متروی تهران بوده تاکنون ۷۰۰ میلیارد به دست مترو رسیده و اگر تحویل این مبلغ هم به تعویق بیفتد، حتما یکسری از افتتاح را به سال بعد موکول میکند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
خیلی وقته دارن وعده و وعید می دن.حداقل صد هزار نفر از این طرح سود می برن. طرح مهمیه