مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، واحد خواهران دانشگاه امام صادق (ع) و بنیاد فرهنگی کوثر جشنواره مادرم فاطمه (س) را برگزار می کند.

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و ترویج جایگاه والای مادر، با عنایت به توصیه‌های مکرر معظم له مبنی بر تبلیغ و اشاعه فرهنگ فرزندآوری و تبیین جایگاه والای مادر بودن، جشنواره ملی با عنوان «مادرم فاطمه (س)» را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، واحد خواهران دانشگاه امام صادق (ع) و بنیاد فرهنگی کوثر برگزار می‌ کند. فراخوان جشنواره همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ۱۴۰۰ و اختتامیه جشنواره و اعلام نتایج در سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه (صلوات الله علیهما) است.

مجتبی فائق دبیر جشنواره ملی "مادرم فاطمه" بخش‌های مختلف جشنواره را اینگونه معرفی کرد: جشنواره ملی "مادرم فاطمه" در سه بخش؛ ۱-داستان نویسی و شعر (برای رده سنی بزرگسال) ۲-مداحی، دکلمه و شعرخوانی (سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال) ۳-طراحی، نقاشی، فیلم کوتاه، موشن گرافیک و کلیپ (سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال) برگزار می‌شود.

وی در رابطه با محور‌های جشنواره افزود: جشنواره دارای ۲ محور اصلی الگوسازی و تبیین جایگاه والای حضرت فاطمه (س) در خانواده به عنوان الگوی مادران، و جایگاه مادر در خانواده است. ۵ محور نقش مادر در تربیت فرزندان، نقش مادر در استحکام حیات خانواده، نقش مادر در پیشرفت و تعالی فرزندان، نقش مادر در آرامش خانواده و نقش مادر در شکوفایی استعداد‌های فرزندان از محور‌هایی است که ذیل دو محور اصلی در این جشنواره مدنظر قرار گرفته است.

در رابطه با اهداف برگزاری جشنواره، مجتبی فائق افزود: اهداف اصلی این جشنواره که برای نخستین بار برگزار می‌شود، عبارتست از
۱-کشف و پرورش استعداد‌های جدید در حوزه مداحی و شعرخوانی در رده‌های مختلف سنی.
۲-ترویج و تبلیغ اهمیت جایگاه حقیقی مادر در خانواده و جامعه از دیدگاه اسلام و آشنایی بیش از پیش نسل جوان با این مفاهیم و ترغیب بانوان محترم به موضوع مهم فرزندآوری که بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از نیاز‌های ضروری کشور است.
۳-شناسایی نیرو‌های جوان انقلابی در موضوعات هنری نظیر؛ طراحی، فیلم کوتاه، داستان نویسی و؛ و به کارگیری این استعداد‌های جوان در پروژه‌های گوناگون فرهنگی.
۴-تبیین جایگاه حضرت فاطمه (س) به عنوان مادر امامان (ع) و مادر همه شیعیان و الگوسازی و آشنایی نسل جوان با سیره و زندگانی ایشان در قالب شعر و داستان‌های کوتاه برای مخاطب کودک، نوجوان و بزرگسال.

متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق سایت www.roohaljanan.ir و یا شماره ۰۹۰۵۷۰۳۶۲۷۵ ارسال کنند.
توضیحات تکمیلی درباره جشنواره و فرمت آثار ارسالی در سایت دبیرخانه آمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حضزت زهرا ، روزمادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار