معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از انجام عمل جراحی ارتوپدی تحت بلوک عصبی اگزیلاری نخستین بار در بیمارستان قائم (عج) این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکترعاطفه سمایی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: بی حسی موضعی شامل بلوک آگزیلاری شبکه براکیال، روشی معمول است که برای عمل جراحی دیستال اندام فوقانی به‌کار می‌رود.

او افزود: برای بیمارانی که به دلیل شرایط جسمی و بیماری‌های زمینه‌ای امکان بیهوشی و انجام عمل جراحی وجود ندارد می‌توان از این روش استفاده کرد.

او  ادامه داد: بیمار ۴۰ ساله‌ای با سابقه آسم و تنگی نفس شدید به بیمارستان مراجعه کرد که بدلیل شکستگی دیستال رادیوس نیازمند عمل جراحی بود، اما به دلیل ابتلا به آسم شدید و شرایط نامساعد ریوی و تنگی نفس امکان بیهوشی عمومی فراهم نبود به همین دلیل با پذیرش ریسک جراحی از سوی دکتر مولانایی متخصص ارتوپدی بیمارستان، و تکیه بر مهارت و مسئولیت پذیری دکتر خسروی متخصص بیهوشی،  بلوک عصب اگزیلاری از سوی ایشان انجام شد و جراحی بیمار بدون درد و در شرایطی که وی کاملا هوشیار و بیدار بود صورت گرفت و دو ساعت بعد هم، چون بیمار هیچ گونه داروی مخدر و بیهوشی دریافت نکرده بودند با حال عمومی خوب مرخص شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار