بیمارستان ۱۲۶ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آبادغرب روز شنبه (۱۸ بهمن) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و استاندار کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب که در زلزله ۲۱ آبان ۹۶ آسیب جدی دیده بود، پس از بازسازی توسط وزارت راه و شهرسازی و تجهیز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای خدمت به مردم به چرخه درمان بازگشت.

استاندار کرمانشاه گفت: این بیمارستان با هشت بخش شامل ۲ بخش زنان، اطفال، مردان، ICU، CCU، POST CCU و رادیولوژی شامل سی تی اسکن، MRI و دیگر بخش‌ها است.

هوشنگ بازوند افزود: این بیمارستان در ۶ طبقه با ۱۲۶ تخت بستری، ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا ساخته شده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این بیمارستان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال مقاوم سازی و بازسازی و با اعتبار۴۷۰ میلیارد ریال نیز تجهیز شده و در دومین شهرستان بزرگ استان به مردم خدمت درمانی و تشخیصی ارایه می‌کند.

 او گفت: این بیمارستان در جریان وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شد و اکنون به صورت کامل بازسازی و تجهیز شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این بیمارستان در شش طبقه با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته شده است.

محمودرضا مرادی گفت: این بیمارستان با ۱۲۶ تخت بستری، دارای هشت بخش شامل آی سی یو، سی سی یو، پست سی سی یو، داخلی زنان، مردان، اطفال، زنان و زایمان و رادیولوژی می‌باشد.

او با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب در زلزله سال ۹۶ آسیب جدی دید، افزود: برای مقاوم سازی و تجهیز این بیمارستان در مجموع ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۲۸۰ میلیارد ریال توسط وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی و مقاوم سازی و ۴۷۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تجهیز این بیمارستان هزینه شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.