رئیس جمهور گفت: واکسیناسیون در همین هفته آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در  ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا است؛ شرایط کشور ما به گونه‌ای است که می‌توانیم با کمک همدیگر جلوی موج چهارم پاندومی کرونا را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه این ویروس دیگر سن و سال نمی‌شناسد، گفت: اخیرا دو فوتبالیست یعنی آقایان انصاریان و میناوند نیز به سبب این ویروس فوت کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: ممکن است این ویروس یک هفته تا ۱۰ روز قبل از اینکه ما بفهمیم وارد ایران شده باشد، اما ما در انتهای بهمن وجود این ویروس در کشور را فهمیدیم؛ متاسفانه شاهد کاهش رعایت دستورالعمل‌های تا ۷۵ درصد هستیم. فعلا این بیماری درمان قطعی ندارد.

وی اضافه کرد: ما در ایران به دنبال تمام دارو‌هایی که در دنیا می‌گویند در درمان بیماری کرونا تاثیر داشته، رفتیم و الان در بیمارستان‌ها موجود است.

روحانی افزود: یکی از راه‌های ایمن سازی واکسیناسیون است. اینکار اگر طبق معمول می‌خواست انجام گیرد به این زودی‌ها به آن دست پیدا نمی‌کردیم، اما بخاطر اینکه این بیماری تلفات بسیاری می‌گرفت سازمان جهانی بهداشت ناچار شدند یک مجوز اضطراری را صادر کند و واکسن‌های مختلف در دنیا ساخته شد شاید ۱۴۰ تا ۱۵۰ (گروه) در دنیا به سمت ساخت واکسن رفتند، اما فقط ۶ یا ۷ واکسن در جهان مطرح شده است. واکسن برای کل دنیا به این زودی‌ها انجام نمی‌شود.

واکسن پاستور در فصل بهار می‌آید

رئیس‌جمهور گفت: اگر نیاز باشد هر کشوری ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسن بزند تا یک ایمنی جمعی ایجاد شود، باز هم رقم بزرگی می‌شود. کسی که می‌خواهد واکسن تزریق کند و جایی که باید واکسیناسیون انجام بگیرد، مسئله مهمی است. اصلاً واکسیناسیون دو مرحله‌ای است؛ بنابراین یک مشکلات خاص خودش را دارد و ما هم در ایران یک جمعیت ۸۴ میلیونی هستیم و به یک عدد قابل ملاحظه‌ای نیاز داریم که واکسن تزریق کنیم.

روحانی گفت: ما بر مبنای اولویت می‌خواهیم کار را شروع کنیم. اگر همه واکسن‌ها هم فراهم باشد، امکانات تزریق واکسن به گونه‌ای نیست که در یک روز بتوان انجام داد؛ اگر قرار باشد واکسیناسیون در یک کشور ۸۰ و چند میلیونی انجام شود، یک تا هشت ماه زمان می‌برد و این طور نیست که یک روزه انجام شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها خودشان را آماده کردند برای اینکه واکسیناسیون در ایران انجام بگیرد. خوشبختانه اولین محموله واکسن وارد کشور شده است و در همین هفته واکسیناسیون شروع می‌شود. این جای بسیار خوشحالی است و من از وزیر بهداشت، بانک مرکزی، وزیر خارجه، سفرای ایران و هواپیمایی تشکر می‌کنم. همه دست به دست هم دادند و امروز همه به واکسیناسیون رسیدیم.

رئیس‌جمهور گفت: در این هفته یعنی هفته دهه مبارک فجر و هفته جشن ملی کشور، و قبل از ۲۲ بهمن و روزهای آینده، واکسیناسیون براساس اولویت‌هایی که وزارت بهداشت مشخص می‌کند، آغاز می‌شود.

روحانی گفت: اول کادر درمان ما باید در دو مرحله این واکسن را بگیرند تا یک اطمینان بالایی حاصل شود زیرا آنها بیشتر در معرض خطر هستند. سپس برای سالمندان و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کار بسیار خوبی با وجود مشکلات و سختی‌ها انجام گرفت. در ماه فوریه این واکسن‌ها به دست ما می‌رسد و یک بخشی هم در ماه مارس می‌رسد. ما قبل از عید واکسیناسیون را بطور قابل ملاحظه‌ای در مراحل مختلف برای افرادی که مسن هستند و بیماری زمینه‌ای دارند و همچنین کادر درمان، آغاز می‌کنیم تا در اوایل فرودین این کارها انجام بگیرد.

رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم سال آینده شرایطی فراهم شود که بعد از فصل بهار و زمانی که به فصل تابستان می‌رسیم، واکسن‌های داخلی هم به دست ما برسد. احتمال دارد واکسن پاستور در بهار بیاید و سپس واکسن رازی و برکت را هم داشته باشیم.

روحانی تاکید کرد: البته حتی اگر همه واکسن‌ها آماده و تزریق شود، به دلیل اینکه واکسیناسیون ۶ ماه زمان می‌برد و اثر واکسن‌ها صد در صد نیست و در دو مرحله این کار انجام بگیرد، ما باید تا یکسال آینده خودمان را آماده کنیم برای اینکه همه دستورالعمل‌ها را مورد مراعات قرار دهیم تا اینکه از این خط عبور کنیم و مشکلی برای کشور نباشد.

وی تصریح کرد: از همه وسایل ارتباط جمعی، رسانه‌ها و صدا و سیما می‌خواهم که همچنان همچنان هشدارها را مردم بدهیم. وقتی این هفته اعلام می‌شود که واکسیناسیون شروع شد نباید تبدیل به عادی سازی شود. دستورالعمل‌ها را باید طی یک مدت طولانی مراعات کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
اقای روحانی شما می دونستی واکسن داره وارد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
من اصلا نمیزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
خوب از ممنوعیت تردها درآمد بدست آوردید و به مناطق آبی هم اضافه کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اول به سحر زکریا بزنید آروم بگیره.خسته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اول مسئولین بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
عزیزیان توجه کنند تا نوبت به زیر 40 سال برسه دو سال گذشته و همه گرفتن، پس الکی منتظر نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
ماشاالله چقدر پزشک داشتیم تو مملکت!!!اصلا همه پزشکی هستن برا خودشون!!!
یعنی تو زمینه واکسیناسیون به نظرم تنها کسی که نظرش اهمیت نداره وزارت بهداشت و وزیرشه!!!
مگه وزیر بهداشت پزشک نیست!!!یعنی واقعا میخواد کادر درمان رو تو خطر بذاره!!! با عقل من که جور در نمیاد این کار
یا شاید موردی هست که ما خبر نداریم که این سطح از بی اعتمادی به این وزارتخونه هست!!! خب بگید ما هم بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۳:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
چی میگی داداش ؟؟
الان این حرفایی زدی چه ربطی با واکسیناسیون داشت ؟؟؟
واکسن نمیزنی نزن خب به ما چه ، یکی کمتر واکسن بیشتر :)
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
طوری بی خیال کرونا شدید و محدودیت ها را رها کردید انگار کرونا از اول وجود نداشته درضمن تمام کشورخایی که واکسیناسیون هم شروع کردند آمار مبتلایان و مرگ و میرشان همچنان بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
من حاضرم بزنم
اول به من بزنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
کسانی که رعایت نمیکنن باعث افزایش آمار مبتلایان میشن،از تردد خودرو هایی که پلاک غیر بومی هستن را به استانها ممنوع کنید. رعایت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
خداوندا رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
من اعتماد ندارم به این واکسن روسی پس نمی زنم . فقط اگه فایرز باشه حتما می زنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
فایزر درسته نه فایرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
عزیزم این واکسن ها واسه ی کادر درمانه و افراد مسن یا بیمار خاص وسه ی شما نیست که داری مدلشو انتخاب میکنی درضمن فایزر درسته
Iran (Islamic Republic of)
فواد
۰۶:۱۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
نماینده مجلس آمریکا دوبار واکسن فایزر زد باز هم کرونا گرفت،،می دونم باورش سخته،،ولی آمریکا عرضه اش را ندارد
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
عجب
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
بیچارمون کردی با این مدیریت افتضاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
به داد سفره مردم گرانی های ناحق تورم پنچاه درصد نابودی پول ملی برس حقوق های نجومی تبصره هاشرکت های سوری که به زور قدرت دیگران وصل شدن به بودجه را جمع کن نود درصد مردم رفتن زیر فقر بی عدالتی ظلم تا که حقیقت را به مردم بکو که این پول های ناحق را می برند
Poland
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
روحانی اول به خودت و خانواده خودت بزن بعد ما میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اونا قبلا زدن
France
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
اگه زده بود سفر تفریحی هر ساله به کیش و... رو میرفت ولی این که میترسه...آدم جونترس تر از این نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
حالا انگار چن نفرو میخان واکسینه کنن ک میگه آعاز واکسیناسیون ۱۰ هزار نفر تو شهرستان ما فقط ۱۰۰ نفر کادر درمان هس ب ی ربع کادر درمان کشورم نمیرسه ۵۰۰ هزار تا کجا ک قولشو دادین ۲۰ هزار دوز کجه ک میشه ۱۰ هزار نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
امیدوارم شهدا خودشون جواب این خیانتی رو که به شهدا کردید بدن. یعنی چی که هر کی خانواده ایثارگر هست استخدام میشه هم مردم رو به این خانواده ها بدبین میکنید هم اینکه شغل برا کسی هست که شایستگی این کاررو داشته باشه...والا یه حدیثی از پیامبر ص بود به نظرم که اگه کسی شغلی رو به عهده بگیره که کسی بهتر از او باشه خائنه.
منم که واگذارتون کردم به همین شهدا. اگه کار درست کردید که نگرانی نداره.
واقعا گند زدید تو مملکت !!!!
چرا فکر میکنید مردم نمیفهمن هم تو آگهی های استخدام سهمیه میذارید هم بی آزمون میچپونید ...
هر کی میخواد برا خودش دارو دسته و پشتیبان داشته باشه تو مملکت همچین خیانتی میکنه!!!
من فقط میگم شهدا خودشون جواب بدن. مگه نه اینکه کار درست انجام دادید نتیجه اش رو میبینید اگر هم که نه جوابش رو بگیرید قبل از اینکه پستتون رو به بعدی تحویل بدید. هرکسب هرجا که میخواد باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
احتمالا بعد دوره ریاست جمهوری ایی بیاد جای نمکی خیلی دوس داره بجا ایشون حرف بزنه ... تخصص دکترای شما با آقای نمکی یکیه ??? لطفا بذارید آقای نمکی اظهار نظر کنن مملکت ومردم ایقد مشکل دارن اونو رو حل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اول به این سلبریتی های زبان دراز واکسن بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
واکسن داخلی اینم از وعده های دروغ مسوولین ودولت تا ایرانی ساخته شه همه میمیریم وعده های دروغ دولت ومسوولی ک هنو نتونسته قیمت تخم مرغ ومرغ ۴ ماهه روغن تو مغازه ها نیس ثابت نگه داره چطو بهش اعتماد کنیم چطو باور کنیم دارین واکسن میسازین ?? اول گفتین قبل عید تولید انبو بعد گفتین اردیبهشت حالا میگین شاید تابستون خدا بهمون رحم کنه لطفا نشر بدین بدون ویرایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
از ابتدا قرار بود واکسن ایرانی سال بعد آماده توزیع بشه. چرا تحریف می کنید؟!
تفاوت اقتصاد و واکسن اینه که اقتصاد را خودشون با مدرک های قلابی شون می چرخونند اما برای ساختن واکسن بالاخره مجبورند به بچه های این سرزمین که سالها درس خوندند اعتماد کنند و تو فک و فامیلاشون آدم اینکاره ندارند چون نونی توش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۴:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
از مسئولین انتظار می رود در تأمین و توزیع واکسن سرعت بیشتری داشته باشند .
حداقل تا پایان سال ۱۰٪ جامعه واکسینه شده باشند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
کادر درمان بطور معمول واکسن زده شده محسوب می‌شوند زیرا دائما در ارتباط با این ویروس هستند
هر کس این واکسن بزند مدتی از کار و توان خارج میشود
با واکسیناسیون کادر درمان در عمل این خط مقدم را تضعیف میکنیم بخشی از این گروه میتواند واکسیناسیون شود که امکان جابجایی دارند و یا نیاز ضروری و یا دائمی به خدمات آنها نیست
واکسن برای گروههای پرمخاطره ای است که خود می‌توانند ناقل باشند وبعلت نوع خدمات سبب گسترش بیماری شوند
واکسن دارو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
احسنت بهتر نیس بجای سالمندان ک هیجا نمیرن جوونا رو واکسینه کنید ک مدام کارشون بیرون از خونه س حالا ک کرونا داره جوونا رو میکشه بهتره بفکر اونا باشین ن سالمندان وبیماریهای زمینه ای ن میناوند ن انصاریان عزیز هیچکدوم بیماری زمینه ای نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
ماسک زدن رو اجباری کنید خیلی جا ها درست رعایت نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
آقای روحانی، ستاد کرونا خودش سخنگو دارد، لطفا شما فقط به امور معیشتی رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
احسنت همه مسوولین بهداشت میان اونجا فقط روحانی در مورد کرونا هفته ای چن بار صحبت میکن چرا نمیذارید نمکی حرف بزنه بهتر نیس جاتون باهم عوض کنین??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
قراره آزمون بورد تخصصی دانشگاه آزاد روز شنبه 25 بهمن توی تهران برگزار بشه یعنی از همه شهرهای کشور باید همه جمع بشن توی تهران، حالا با هواپیما، اتوبوس، قطار، ماشین عبوری یا شخصی، خیلی ها هم باید برن هتل اقامت کنند یا خونه آشنایان، بعد همه جمع بشن توی یک ساختمون و در نهایت توی چند تا کلاس بشینن 4 ساعت پاسخنامه پر کنند.
نه وزارت بهداشت کاری به کار این آزمون داره نه ستاد کرونا نه دانشگاه آزاد گوش میده به کسی و ...
پس اگر خطر خاصی توی این سفر ها نیست، بگذارید بقیه هم برن سفر خوش باشند. چرا هی قرمز و نارنجی می کنید و جریمه یک میلیونی و دو میلیونی تصویب می کنید؟
اگر هم هست که پس فقط ما جونمون رو از سر راه آوردیم که هیچکس هیچ کاری به کار اینهایی که اصرار به برگزاری آزمون تو تهران دارن نداره؟
یعنی این همه واحد داره دانشگاه آزاد توی کشور که دکترا میدن. به یکیشونم اعتماد نداره که باید همه رو جمع کنه تو 5 تا کلاس در یک ساختمون در بسته توی تهران؟
شما رو به خدا برید تحقیق کنید اگر غیر از این بود که میگم رسوام کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
خوب شرکت نکن عزیرم. حالا مایی که دکتری روزانه گرفتم، استعداد درخشان بودم و... چه عایدم شده که شما بخواد بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
همه دنیا فهمیدن واکسن وارد ایران شده روحانی تازه الان اومده میگه واکسن وارد کردیم حقم داره نکه دیروز جمعه بوده و تو خونشون خواب بوده کسی هم بهش خبر نداده تازه امروز ظهر فهمیده چه خبر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
به داد بورس برسید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
خوب واکسینه را شروع کنید دیگه چرا دست دست میکنید
آخرین اخبار