یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افراد باید برای هر سرمایه گذاری در بورس حد ضرر داشته باشند.

مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ورود به بازار سرمایه گفت: تا قبل از دعوت عمومی دولت، افراد از طریق سمینار‌های آشنایی با بورس به بازار سرمایه دعوت می‌شدند. مردم با دعوت دولت و بنا به اعتمادی که به دولت داشتند وارد بورس شدند.

وی ادامه داد: این افراد تقریبا مال باخته اند. زیرا به آن‌ها توصیه شد که وارد بازار سرمایه شوند و بعد از ورود دچار ضرر‌های سنگینی شدند. مسئولان هم گفتند که بازار سرمایه ریسک دارد و باید با پول مازاد خود وارد می‌شدید. در صورتی که روز اول باید این توصیه‌ها را می‌کردند.

سوری برای جلوگیری از تکرار وضعیت پرضرر و بی ثبات کنونی توصیه کرد: پیشنهاد من این است که افراد باید برای هر سرمایه گذاری حد ضرر داشته باشند. یعنی به سودهایشان اجازه پیش روی بدهند و مادامی که در حال سود هستند سهم هایشان را نگه دارند و زمانی که شروع به زیان کردند اجازه ندهند که از حد مشخصی ضرر کنند و از بازار خارج شوند.

او افزود: اکنون افرادی هستند که ۷۰ درصد ضرر کردند و هیچکس به آن‌ها نگفت که اگر ۱۵ درصد ضرر کردید از بازار خارج شوید. اتفاقا به این افراد باید گفت که بمانید و از حق خودتان دفاع کنید. تا افرادی که مردم را به بازار دعوت کردند پاسخگوی رفتار خودشان باشند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: امروز وقت آموزش دادن و نصیحت کردن مردم نیست. بلکه باید از حق این مردم دفاع کرد و به عنوان یک نکته آموزشی توصیه می‌کنم که مردم در هر بازاری که دچار ضرر بودند، یک حد ضرری برای خودشان قائل شوند تا از ضرر‌های سنگین جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
مشکلاتی که الات در بازار سرمایه وجود داره ، خیلی فرارتر از اینه که شما به مباحث آموزشی متمرکز بشین
خوده اساتید و خبرگان بازار سرمایه در ضرر و زیان هستن
اینکه قیمت هادستوری دنبال میشه ، شاخص دستوری دنبال میشه ، دولت و مجلس پشت مردم و جیب مردم رو خیلی علنی خالی میکنن ، این هم مشکل آموزشیه؟
اینکه صندوق پالایشی عرضه میکنن و حدود 50 درصد به ضرر میرسه ، اینم مشکل آموزشیه؟
اینکه همه تحلیل های تکنیکال و بنیادی ورود به سهمی رو برای شما سود آور نشون میدن و همین سهمی که انواع اقسام ریزش و حمایت رو پشت سر گذاشته و آماده رشده یهو مجدد قفل سف فروش میشه اینم مشکل آموزشیه؟
اینکه روز گذشته (جمعه 17 بهمن ) مدیرعامل بورس میگه جلسه ویژه گذاشتیم برای حمایت و تعادل بازار و قراره صندوق ها ان هزار میلیارد خرید کنن تا بازار به تعادل برسه ، بعد روز اول هفته حدود 37 هزار واحد ریزش میکنه ، اینو چه کار کنیم؟؟؟
بابا بسته این همه فریب مردم
بسته این همه فرافکنی و انحراف افکار عمومی از اصل موضوع
آخرین اخبار