پیش بینی تولید بیش از ۱۳۷ هزار تن ماهی و میگو تا پایان امسال

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۳۷ هزار تن انواع ماهی و میگوی دریایی و پرورشی تا پایان امسال تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فتح‌الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان گفت: میزان تولیدات آبزیان استان شامل صید و صیادی و آبزیان پرورشی تا پایان امسال با ۶ درصد افزایش نسبت به پارسال به ۱۳۷ هزار و ۵۷ تن خواهد رسید.

او مجموع تولیدات آبزیان خوزستان طی پارسال را ۱۲۹ هزار و ۷۷۸ تن عنوان کرد و افزود: تولید ماهی‌های سردآبی رشد ۴۰ درصدی نشان می‌دهد.

ابوعلی با بیان اینکه میزان برداشت ماهیان سردابی در خوزستان در سال ۱۳۹۹ یک هزار و ۴۰۱ تن پیش بینی شده است، اظهار کرد: میزان برداشت ماهیان خاویاری نیز در این استان ۸ تن پیش بینی شده که رشدی معادل ۲۳ درصد نسبت به پاسال خواهد داشت، البته استان مقام نخست در زمینه پرورش ماهیان گرمابی در کشور را دارد و حجم برداشت این ماهی‌ها تا پایان سال ۹۹، ۷۲ هزار تن برآورد شده که نسبت به پارسال ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل شیلات خوزستان، تعداد مجتمع‌های آبزی پروری در حال احداث را ۶ مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: با تامین اعتبار و تسهیلات لازم، گام دوم مجتمع سردابی اندیکا، مجتمع سردابی اندیمشک، مجتمع پرورش میگوی هندیجان، مجتمع یک هزار هکتاری هویزه، مجتمع آبزیان دریایی شهرستان ماهشهر و مجتمع آبزی پروری خلیج فارس هندیجان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

این مقام مسئول اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع‌های آبزی پروری فعال شیلات خوزستان را ۴ هزار و ۹۲۶ نفر اعلام کرد و بیان داشت: ۵ مجتمع شیلاتی در سطح استان فعالیت می‌کنند که مجتمع پرورش ماهی آزادگان با ۱۰۶ مزرعه فعال یکی از وسیع‌ترین این مجتمع‌های پرورش ماهی گرمابی کشور محسوب می‌شود.

ابوعلی با بیان اینکه میزان تولید سالانه مجتمع پرورش ماهی آزادگان ۹ هزار و ۸۰۵ تن است، تصریح کرد: گونه‌های ماهیان تولیدی در مزارع پرورش مجتمع آزادگان شامل؛ انواع کپور ماهیان اعم از فیتوفاگ، آمور، کپور معمولی، بیگهد، بنی و شیربت است، ضمن اینکه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان برای حدود ۲ هزار نفر فراهم شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.