معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی حجم سرمایه گذاری پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب را ۵۴۵ میلیون دلار اعلام کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم کلنگ زنی پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب حجم سرمایه گذاری این پروژه را ۵۴۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت : این پروژه در زمان ساخت ۴۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

او ظرفیت تولید این پروژه را ۹۶۵ هزارتن پروپلین از گاز طبیعی در سال دانست و گفت : پیش بینی می‌کنیم این پروژه در سال ۱۴۰۳ به تولید برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بخشی از آب مورد نیاز برای این پروژه از سد آزادی تامین می‌شود، اما در مجموع نگرانی‌هایی را درباره تامین آب آن داریم که امیدواریم در این رابطه همکاری‌های لازم را از سوی وزارتخانه مربوطه شاهد باشیم.

او افزود: با راه اندازی این پروژه سالانه ۲۲۰ میلیون دلار درآمد خواهد داشت و نیاز استا‌های منطقه غرب و شمال غرب کشور را نیز تامین می‌کند.

محمدی مهمترین شاخصه این طرح را ایرانی بودن آن دانست و ادامه داد: برای احداث این پتروشیمی از دانش فنی مهندسین ایرانی استفاده می‌کنیم و در بحث کاتالیست‌ها هم که یکی از مهمترین مواد مصرفی پتروشیمی‌ها محسوب می‌شود که به علت وارداتی بودن همواره از معضلات ما بود، با تولید آن‌ها توسط مهندسین ایرانی مشکل چندانی نیز در این رابطه نخواهیم داشت.

او گفت: هرچند طی سال‌های گذشته حدود ۲۰ مجوز برای سرمایه گذاران جهت احداث این دست از پتروشیمی‌ها صادر کرده ایم، اما به دلیل نبود دانش فنی تاکنون هیچکدام به مرحله عملیاتی نرسیده اند و طرح اسلام آبادغرب اولین طرح سبد تولید پروپیلین شرکت صنایع ملی پتروشیمی است که می‌توان کارگاه‌های بزرگ و کوچک در پایین دست را برای آن تعریف کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.