نخستین پست موزه مدرسه‌ جهان در بنای تاریخی ساختمان اداره پست رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،مهدی سبحانی، مدیر عامل شرکت پست گیلان امروز گفت: نخستین پست  موزه مدرسه‌ جهان امروز در بنای تاریخی ساختمان پست در میدان شهدای ذهاب شهر رشت با همکاری این شرکت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به بهره برداری رسید.

او  با اشاره به مرمت ساختمان این موزه بعد از زلزله سال ۶۹ گیلان، افزود: در مرحله  نخست این پست موزه، همه اقلام و اشیا مربوط به پست و ارتباطات گیلان، تمبر‌های پستی مربوط به بعد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوران پهلوی و قاجار به نمایش درآمده است.

حسن عمیدی ، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران ، با بیان اینکه در تلاشیم تا همه اشیا و اقلام پستی و ارتباطی گیلان مربوط به سال‌های گذشته را از سراسر جهان جمع آوری کنیم، گفت: فضای این موزه به نوعی است که پس از نابودی کرونا، دانش آموزان گیلانی بتوانند در این موزه نکات مهمی را در خصوص پست و ارتباطات استان، کشور و جهان یاد بگیرند.

او نیز در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز پست  موزه  مدرسه‌ جهان در رشت گفت: هویت ما از میراث است و قدمت پست در ایران به دوران هخامنشی برمی گردد، اما متأسفانه امروزه در بیان این فرهنگ غفلت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران   با اشاره به هویت و قدمت پست در کشور، افزود: در فاز دوم این موزه، فضای آموزشی اختصاص یافته در اختیار استارتاپ‌ها قرار خواهد گرفت و اشیای تاریخی پست گیلان پس از جمع آوری، در این مکان به نمایش عموم در می‌آید.

سید محمد احمدی ، شهردار رشت  نیز در مراسم افتتاح این پست  موزه  مدرسه با بیان اینکه امیدواریم اجرای این طرح موجب همدلی در گیلان شود، گفت: ساختمان پست گیلان ومجموعه ساختمان‌های شهرداری در مرکز رشت هویت گیلان است و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در حفظ و نگهداری این مکان‌ها تلاش کنیم.

محمدرضا احمدی سنگری ، نماینده مردم شهرستان های رشت  و خمام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این موزه نمایانگر هویت گیلان است و بی تردید موجب جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری در این شهر خواهد شد.

مسعود حلاج پور، مدیر کل میراث فرهنگی گیلان نیز در مراسم افتتاح این موزه گفت: اداره پست با خلاقیت خود، موجب افتخار سازمان میراث فرهنگی و تحقق آرزوی دیرینه مردم گیلان شد و گسترش چنین فضای فرهنگی به طور یقین با حمایت سازمان میراث فرهنگی استان همراه خواهد بود.

کیمیا تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان هم در ادامه این مراسم گفت: معاون وزیر، ۵ ماه پیش در دیدار با استاندار گیلان قول اجرای این طرح را داد و امروز این قول محقق شد و این یادگار زیبای شرکت ملی پست در پیاده راه فرهنگی رشت پا برجا خواهد ماند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: شرکت پست ، موزه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.