سازمان ملل در گزارشی درباره احتمال وقوع حملات از پیش برنامه ریزی شده داعش و القاعده پس از برچیده شدن محدودیت‌های کرونایی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  اسپوتنیک، سازمان ملل درباره احتمال حملات از پیش برنامه ریزی شده القاعده و داعش پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی هشدار داد.

در نوامبر سال ۲۰۲۰ فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق گفت که داعش طی چند ماه گذشته فعالیت‌های خود را در این کشور افزایش داده و  امنیت آن را به خطر انداخته است.

در همین راستا، در گزارشی از سوی سازمان ملل اعلام شده است که القاعده و تروریست‌های داعش ممکن است حملات از پیش برنامه ریزی شده‌ای را پس از رفع محدودیت‌های کرونایی انجام دهند.

در این گزارش آمده است که داعش سعی خواهد کرد به منظور پایان دادن به حاشیه سازی خود در اخبار با موج جدیدی از خشونت، از حامیان خود بخواهد که فعالیت‌هایشان را در شبکه‌های اجتماعی کم کنند.

بر اساس این گزارش، همه‌گیری کرونا دولت‌ها را درگیر مناطق ضعیف کرده و تاثیر طولانی مدت آن بر اقتصاد سبب شده است توجه دولت‌ها به منابع دولتی و تخصیص اعتبارات مربوط به همکاری‌های بین‌المللی جلب شود تا آنجا که از مهار فعالیت‌های گروه‌های تروریستی بازمانده‌اند و این امر موجب تشدید تهدید تروریست‌ها شده است.

گزارش سازمان ملل ضمن تاکید بر مقاومت مداوم گروه‌های مبارز اسلامی، به یک سری عقبگرد‌های قابل توجه اشاره کرده که توانایی جنگی تروریست ها را مختل کرده، همچنین گفته است که القاعده بسیاری از رهبران اصلی را از دست داده و این در حالی است که داعش به دنبال احیای نفوذ خود در عراق یا سوریه است که بعید به نظر می‌رسد در آینده نزدیک به انجام برسد.

این اظهارات پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، هلاکت ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، در اکتبر ۲۰۱۹ را اعلام کرد. پیش از این ترامپ ادعا کرد در اوایل آن سال داعش ۱۰۰ درصد شکست خورده است.

گزارش پنتاگون در آن زمان استدلال می‌کرد که حداقل ۱۸۰۰۰ شبه نظامی داعش همچنان آزاد هستند و حملات تروریستی را در مناطقی از سوریه و عراق ترتیب می‌دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار