رئیس هیات اسکی کردستان گفت: نبود تجهیزات و امکانات تعداد ورزشکاران رشته اسکی را در کردستان کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل پورجعفری رئیس هیات اسکی کردستان گفت: ورزش اسکی شامل ورزش‌های زمستانی و تابستانی بوده و در ایران و استان کردستان زیرساخت‌های اسکی آلپاین، اسکی صحرانوردی، اسکی چمن، رولر اسکی، اسنوبرد و اسکی کوهستان فراهم است.

او افزود: رشته رولر اسکی در تمام نقاط استان قابل انجام و چهار فصل است، اما مابقی رشته‌ها باید به صورت اصولی و در پیست‌های اختصاصی انجام شود به غیر از اسکی آزاد که آن هم مختص ورزشکاران حرفه‌ای است.

پورجعفری تصریح کرد: در رشته‌های آلپاین، صحرانوردی، اسکی چمن، اسنوبرد و اسکی کوهستان با توجه به اینکه استان کردستان دارای مناطق برف خیز و ارتفاعات خوبی است این رشته‌ها می‌توانند در اکثر نقاط استان فعال شوند، اما نیاز به فراهم کردن یک سری زیرساخت‌های خاص است.

رئیس هیات اسکی استان کردستان در مورد وضعیت فعالیت ورزشکاران این رشته در دوران کرونا گفت: با توجه به هشدار‌های وزارت بهداشت و فدراسیون تقریبا تمامی فعالیت‌های ورزشی را تعطیل نمودیم و ورزشکاران را به انجام حرکات ورزشی و تقویتی در منزل برای حفظ آمادگی ترغیب کرده‌ایم.

او گفت: از زمانیکه وضعیت شهر‌های استان به حالت آبی برگشته است در شهرستان سقز تمرین را شروع کرده‌ایم، اما در شهرستان بیجار به دلیل نبود برف هنوز نتوانسته‌ایم فعالیتی داشته باشیم.

پورجعفری در خصوص افتخارات و قهرمانی‌های استان نیز گفت: در آخرین مسابقه سال ۹۸ در بخش اسکی چمن و در مسابقات بین‌المللی چمن، خانم مشکاتی موفق به کسب مدال نقره شد.

به گفته رئیس هیات اسکی کردستان، در حال حاضر خانم‌ها مشکاتی و کریمخانی از ورزشکاران استان عضو تیم ملی هستند و در قسمت آقایان نیز بشیریان چندین دوره عضویت تیم ملی داشته و کسب مقام دوم کشوری نیز داراست.

پور‌جعفری در خصوص مشکلات و دغدغه‌های اسکی استان گفت: تنها پیست ثبت شده استان در بیجار به دلیل نبود تجهیزات مناسب در حال نابودی است، نبود امکانات و پیست‌های مناسب برای ورزش اسکی در استان، نبود حفاظ و حصار در پیست اسکی بیجار که نگهداری آن را بسیار دشوار نموده است، مسیر پیست چمن استان نیز مشکلاتی دارد که انتظار داریم مسئولان کمک کنند تا بتوانیم شاهد پیشرفت استان در ورزش اسکی باشیم.

او افزود: از دیگر مشکلات اسکی استان کاهش تعداد ورزشکاران و فعالان این رشته در استان است که بازهم به نبود و کمبود امکانات بر می‌گردد، کردستان در گذشته جز استان‌های پیشرو در اسکی کشور بود، اما اکنون در رده نهم قرار د‌اریم و گاها در شرایط نبود امکانات مجبور شده‌ایم که بعضی از تجهیزات را برای شرکت در مسابقات اجاره کنیم.

پورجعفری گفت: انجام برنامه‌های استعدادیابی و اسکی همگانی، اسکی برای سنین پایه به صورت کاملا رایگان و جذب اسپانسر‌ها برای حمایت از ورزشکاران و تجهیز پیست‌های اسکی مخصوصا در سقز و بیجار از برنامه‌ها و اهداف هیات اسکی استان برای آینده است.

او افزود: ورزش اسکی در کل ورزش گرانی محسوب می‌شود و نیاز به تجهیز پیست‌های مناسبی دارد، اما در صورتی که امکانات و تجهیزات مناسب فراهم شود با توجه به اینکه در استان کردستان مردم علاقه زیادی به ورزش‌های زمستانی دارند حتما استقبال بسیار خوبی صورت خواهد گرفت و پیشرفت‌های زیادی را در این رشته شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اسکیت ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.