مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کردستان گفت: خیرین سلامت بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال تجهیزات و ملزومات مصرفی بخش سلامت را تامین کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی‌علی مسیمر مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کردستان گفت: مجموع کمک‌های خیرین در همه برنامه‌ها تاکنون ۶۳۰ میلیارد ریال بوده و این مجمع در حال حاضر نیز هفت پروژه شامل همراه‌سرای بیمارستان کوثر، بخش دیالیز بیمارستان توحید، اتاق عمل بیمارستان قروه، بخش‌های تنفسی (ICU) در بیمارستان‌های دیواندره، فجر مریوان، بیجار و مرکز جامع سلامت و سرایداری شهر دزج را در دست اجرا دارد.

او افزود: مجمع در رابطه با بیماران سرطانی نیز در ۲ بیمارستان بعثت و توحید سنندج نسبت به احداث و راه‌اندازی بخش‌های فوق تخصصی کودکان و بزرگسالان با هزینه خیرین اقدام کرده و برای رفاه حال همراهان و بیماران و جلوگیری از سرگردانی و تحمیل هزینه نسبت به احداث سه ساختمان خیرساز همراه‌سرا در این ۲بیمارستان نیز اقدام کرده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان اضافه کرد: سایرحمایت‌های بیماران سرطانی توسط خیریه تخصصی حمایت از این بیماران ارائه می‌شود و چنانچه امکان بازپرداخت وام نیز داشته باشند برابر تفاهمنامه منعقده با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وام کم‌بهره و فقط با دریافت کارمزد به بیماران عرضه می‌شود.

او یادآور شد: مجمع براساس نیاز فوری و ضروری کارشناسی شده اعلامی از سوی مسوولان بخش سلامت نسبت جذب خیر اقدام می‌کند، ضمن اینکه برنامه مجمع، فعالیت در جهت اعتلا و ارتقای سطح سلامت جامعه است به نحوی که هیچ نیازمند خدمتی در بخش بهداشت و درمان سرگردان و بلاتکلیف از دریافت خدمات نبوده و نیازی به اعزام جهت ادامه درمان و خدمت به مناطق دیگر نباشد.

مسیمر مهمترین مشکل مجمع را در حال حاضر، عدم تأمین منابع مالی کافی جهت اجرای برنامه‌های مورد نظر و ضرورت نیاز به حضور نخبگان و کارشناسان در هیئت مدیره اعلام کرد و گفت: مجمع خیرین، اطلاع رسانی از سوی صدا وسیما، رسانه‌ها وپایگاه‌های اطلاع رسانی جهت معرفی مجمع و رسالت‌های آن به شهروندان است.

مجمع خیرین سلامت در نیمه دوم سال ۸۸ در استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون کمک‌های زیادی از سوی خیرین به بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح‌های عمرانی، درمانی، خدماتی، زمین، تجهیزات پزشکی و مصالح ساختمانی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.