امام جمعه سفیدشهر گفت: در زمان حکومت پهلوی نه استقلال بود و نه آزادی.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیری امام جمعه سفیدشهر در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: باید بررسی و تبیین کنیم که رژیم پهلوی حدود ۵۰ سال به یاری اجانب به مردم ما ظلم کرد، کمااینکه در زمان حکومت پهلوی پدر و پسر نه استقلال بود نه آزادی. حکومت، اسلامی نبود و قوانین اسلامی اصلا اجرا نمی‌شد.

او ادامه داد: برای مثال هویدا نخست وزیر بود و حدود ۱۴ سال بر این مملکت حکومت کرد. او بهایی بود و فساد‌های اخلاقی زیادی برای او در تاریخ نقل شده است. بنده به خاطر دارم در سال ۴۲ مردم کاشان چوب به دست با شعار «یا مرگ یا خمینی» به سوی میدان ۱۵ خرداد کنونی سرازیر شدند. در آن روز‌ها عوامل پهلوی مردم را به رگبار بستند و بسیاری از این مردم انقلابی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام نصیری فقدان استقلال را در زمینه‌های مختلف یکی دیگر از نقاط ضعف ایران قبل از انقلاب عنوان کرد و افزود: نخست وزیر و نمایندگان مجلس را آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تعیین می‌کردند. شاه از خودش اختیاری نداشت. گفته شده محمدرضا پهلوی یک دفعه پیش مادرش رفت و به حالت شکایت به مادرش این موضوع را عنوان کرد که شاه اختیاری از خودش ندارد؛ چرا که آمریکایی‌ها هواپیما‌هایی که به قیمت گزاف به ما فروخته‌اند را بدون اجازه من از ایران می‌برند و در جنگ ویتنام استفاده می‌کنند.

امام جمعه سفیدشهر با اشاره به دستاورد‌ها و برکات انقلاب اسلامی گفت: شعار معروف «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» چکیده دستاورد‌های انقلاب است. این شعار به خاطر خون‌های مقدسی که روی زمین ریخته شد به وجود آمد. ما الان استقلال را به معنای واقعی در کشور داریم. در این ۴۲ سال، استقلال در زمینه‌ها و ابعادی مختلف به وجود آمده؛ استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و... همه و همه ایجاد شدند. به لطف خدا از وابستگی در دوران پهلوی به جایی رسیده‌ایم که الان بنده هیچ کشوری نیستیم. شاه روزی از دستورات غرب پیروی می‌کرد، اما امروز مسئولین ما از دستورات اسلام و رهبری پیروی می‌کنند. شعار استقلال در بُعد سیاسی به وجود آمده است. مردم ما خودشان مسئولین را به صورت آگاهانه انتخاب می‌کنند. انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات مجلس، انتخابات ریاست جمهوری و حتی انتخاب رهبری به صورت غیر مستقیم به دست مردم است.

وی با اشاره به آزادی بیان، عقیده و مذهب در جامعه پس از انقلاب افزود: آزادی‌های مشروع تا جایی که اسلام به ما اجازه داده در کشورمان به وجود آمده است. تنها کشور جمهوری اسلامی به معنای واقعی ایران است. البته به جهت عملکرد برخی از مسئولین اشکالاتی وجود دارد، اما باید به حد مطلوب برسیم. نمی‌گوییم اسلام به معنای واقعی اجرا می‌شود؛ ولی تا حدود زیادی اسلام هست.

امام جمعه سفیدشهر با ذکر یکی دیگر از شعار‌های مردم یعنی «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» گفت: این شعار واقعا به وقوع پیوسته است. ما امروز ارتشی مومن، مقتدر و متعهد به اسلام داریم. سپاه پاسداران انقلابی متشکل از جوانانی مومن و انقلابی به وجود آمد و روز به روز با سلاح‌هایی که خود این جوان‌ها ‌ساخته‌اند مقتدرتر می‌شود. بسیج مستضعفین ما هم به همین صورت از اوایل انقلاب به دست حضرت امام خمینی تاسیس شد و تا کنون به معنی واقعی در همه صحنه‌ها حضور داشته است.

او ادامه داد: به طور کلی نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی ما، بهترین‌ها در دنیا هستند. دستاورد‌های اجتماعی انقلاب در مقایسه با قبل از انقلاب نیز قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.  امروز بسیاری از علوم و فناوری‌ها را در کشور داریم. پزشکی ما روزی در حد صفر بود، ولی به لطف خدا امروز در این زمینه مطرح بوده و در بسیاری از زمینه‌ها نیز در رتبه‌های اول هستیم.

حجت الاسلام نصیری گفت: خدا را شکر جمهوری اسلامی ایران امروزه به جایی رسیده که دشمنان از ما می‌ترسند و جرأت نمی‌کنند به ما نزدیک شوند.  بیش از ۹۵ درصد از روستا‌های ما آب، برق، گاز و تلفن دارند. بنده خودم در اوایل انقلاب در جهاد سازندگی بودم و به روستا‌ها می‌رفتم. در همان زمان که ما با صدام جنگ فیزیکی داشتیم، جهاد سازندگی علاوه بر سنگرسازی در جبهه برای رزمندگان، برای مردم روستا امکاناتی مانند آب، برق، جاده، حمام و... فراهم می‌کرد. بنده خودم شاهد بودم که در حدود ۸ سال کل روستا‌های یکی از مناطق که در آن حاضر بودم از هر جهت بی‌نیاز شد. باز خاطرم هست که در روستایی که ما زندگی می‌کردیم شاه یک مدرسه هم نساخته بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار