جعفری با اشاره به پوشش۶۰ درصدی جمعیت استان کرمان در زمینه بیمه سلامت، گفت: ماهانه ۶۰ میلیارد تومان گردش مالی به مراکز درمانی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان به منظور قدردانی از تلاش‌های باشگاه خبرنگاران در انعکاس خبر‌ها و مطالبات مردم در این حوزه از باشگاه خبرنگاران جوان کرمان  دیدار کرد و گفت: در سالی که در روز‌های پایانی آن هستیم سه رویداد داخل سازمانی به نتیجه رسیده است از جمله نسخه نویسی الکترونیکی که از استان کرمان آغاز شد و در کل کشور نیز در حال اجرا است و تا پایان سال امیدواریم این طرح در کل کشور اجرا و دفترچه‌های کاغذی کاملا حذف شود.

او افزود:کرمان تنها استانی بود که پایلوت طرح نسخه نویسی الکترونیکی بود و این طرح در همه استان‌های کشور تعمیم یافته است.

 جعفری تصریح کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر، طرح پزشک خانواده شهری در شهر کرمان و همه شهر‌های بزرگ استان آغاز شده و صاحبان دفترچه‌های پزشک رایگان از این به بعد می‌توانند با مراجعه به پزشک خانواده از خدمات رایگان این طرح استفاده کنند.

او گفت: بیش از ۴۰ کشور توسعه یافته دنیا طرح پزشک خانواده دارند که به عنوان دروازه ورود به عرصه سلامت خانواده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان افزود: اعضای خانواده وقتی دچار هر مشکل جسمی وروحی شوند، می توانند با مراجعه به پزشک خانواده، پزشک خود را انتخاب و روند درمان خود را پیگیری کنند.

او افزود: پزشک خانواده می‌تواند بالای ۸۵ درصد بیماری‌ها را مدیریت و درمان کند و ۱۵ درصد را به پزشکان متخصص ارجاع دهد.

جعفری بیان داشت: پزشک خانواده امین و مشاور خوبی برای خانواده‌ها است و شهروند، مطمئن است که با انتخاب پزشک خانواده خود روند درمان خود را سرعت ببخشد و ویزیت و معاینه‌های اولیه پزشک خانواده رایگان است و ویزیت بعدی فقط ۵ هزار تومان است.

او گفت: پزشک خانواده در حال حاضر برای افرادی که بیمه سلامت رایگان دارند، قابل استفاده است و باید این افراد پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: نظام ارجاع نیز از جمله خدمات دیگری است که کار درمانی را سرعت بخشیده است، یعنی بیمار وقتی به پزشک خانواده مراجعه می‌کند و اطلاعات و مشخصات بیماری آن ثبت می‌شود با ثبت کد ملی در سامانه می‌تواند از طریق پزشک خانواده و ارجاع آن به متخصص، روند درمان خود را پیگیری کند و دیگر نیازی به معاینات اولیه نیست.

او گفت: از آغاز هفته دولت نسخه نویسی الکترونیکی در همه کلینیک‌های دولتی آغاز شده و باید از دفترچه کاغذی در سیستم‌های درمانی کمتر استفاده شود و کم کم حذف شود.

او تصریح کرد: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت استان را زیر پوشش بیمه‌ای خود دارد و ماهانه ۶۰ میلیارد تومان گردش مالی است که به مراکز درمانی پرداخت می‌شود و پرداخت‌های بیمه سلامت در بخش سرپایی کاملا به روز است.

سید محمود میرکمالی، مدیر باشگاه خبرنگاران جوان کرمان نیز در این دیدار گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته  از نظر میزان بازدیدکنندگان خبر‌های سایت، رتبه اول را در کشور کسب کرده ایم.

او با اشاره به اینکه پایه کاری هر خبرنگاری کیفیت نوشتاری خبر مکتوب است، افزود: در بحث خبر مکتوب باشگاه از جایگاه خوبی برخوردار است و توانسته با رعایت دستورالعمل‌های خبری و رعایت سرعت و صحت، خبر‌های استان را بارگذاری کنند.

میرکمالی تاکید کرد: بخش مهم کار باشگاه خبرنگاران، مطالبات و پیگیری مشکلات مردم است که بایستی رسالت خود را در این زمینه انجام دهیم.

او به طراحی جدید سایت باشگاه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: هم اکنون در کنار اخبار مکتوب، اخبار و گزارش‌های تصویری نیز بارگذاری می‌شوند که این موضوع یک امتیاز بزرگ برای مخاطبان باشگاه است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار