در جلسه علنی شورای شهر مصوب شد؛

واگذاری ماموریت‌های ٣ اداره کل شهرداری به مدیریت بحران

با موافقت اعضای شورا شهر تهران، ماموریت‌های ٣ اداره کل شهرداری به مدیریت بحران انتقال پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه امروز شورای شهر تهران انتقال ماموریت‌های ٣ اداره کل شهرداری به سازمان مدیریت بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر در جریان بررسی این طرح گفت: متاسفانه موضوع ایمنی در شهرداری متولی مشخصی ندارد و بخش‌هایی که به ایمنی می‌پردازند، جایگاه لازم را ندارند به همین دلیل این جایگاه باید ارتقا پیدا کند.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح، وظایف و مسئولیت‌های HSE به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انتقال پیدا می‌کند و شهرداری هم موظف می‌شود نسبت به تنظیم سازمانی آن در مدت یک ماه اقدام کند.

در ادامه مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر به عنوان مخالف در واکنش به صحبت نوری بیان کرد: طبیعتا HSE نیاز به معادلسازی فارسی دارد.

همچنین حسن رسولی عضو دیگر شورای شهر گفت: این سازمان می‌تواند بحث ایمنی را پوشش دهد که بخشی از آن در شرکت شهر سالم، بخشی در اداره کل محیط زیست و بخش دیگر هم در اداره کل سلامت انجام می‌شود، اما باید ماموریت‌های مختلفی که در مجموع حوزه ایمنی توسط بخش‌های مختلف اتفاق می‌افتد یک جا تجمیع شود تا امکان مدیریت واحد فراهم شود.

وی بیان کرد: به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که تمامی مسئولیت‌ها از ۳ سازمان مذکور به سازمان مدیریت بحران منتقل شود.

در ادامه حامد مظاهریان معاون شهردار تهران تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران سازمانی شناخته شده است، اما تغییر نام شایسته آن نیست، اما شهرداری با کلیت این موضوع موافقت دارد.

در پایان کلیات این طرح با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، ایمنی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار