مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: اعتباری برای ساماندهی معتادان متجاهر به این اداره کل پرداخت نمی‌شود که این مساله یکی از بزرگترین مشکلات پیش رو در راستای جمع آوری و نگهداری این افراد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، کرم یاری،مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: به طور میانگین هر معتاد متجاهر حدود یک سال میهمان بهزیستی لرستان است و هزینه‌هایی دارد که باید تامین شود.

او با بیان اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر استان باید هزینه نگهداری معتادان متجاهر را تامین کند، اظهار داشت: اگرچه قرار بوده است برای ساماندهی معتادان متجاهر ۹۰۰ میلیون تومان به بهزیستی پرداخت شود، اما تنها ۲۵۵ میلیون تومان دریافت کرده ایم.

یاری ادامه داد: اکنون ۲۰۰ نفر از این افراد توسط مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند که دغدغه ما تامین اعتبار برای ساماندهی آن‌ها است.

او افزود: بهزیستی مشکلات و محدودیت‌های اعتباری دارد، به همین دلیل در بحث معتادان متجاهر مستاصل هستیم که امیدواریم دستگاه‌های متولی و دست اندرکاران برای ساماندهی این افراد، بهزیستی را یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: باید راه حلی برای رفع مشکلات موجود این نهاد در راستای تامین اعتبار ساماندهی معتادان متجاهر اندیشیده شود.

۱۴۰ مرکز درمان سرپایی ترک اعتیاد در لرستان وجود دارد و معتادان متجاهر توسط مراکز ماده ۱۶ جمع آوری می‌شوند که طبق ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا، این افراد بعد از ۱۴ روز قرنطینه، به این مراکز انتقال می‌یابند.

۲۸۱معتاد متجاهر طی ۶ ماهه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی در این استان جمع آوری شده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.