امام جمعه هریس از جمع آوری ۱۷ میلیارد ریال زکات در ۱۰ ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام  نصرالله پور امام جمعه هریس در جلسه شورای زکات شهرستان هریس، گفت: از ۱۷ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده در ۱۰ ماهه نخست امسال ۶۰ درصد مبلغ برای رفع مشکلات محرومین و ۴۰ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی و شهری هزینه شده است.

امام جمعه هریس افزود:از زکات جمع آوری شده مبلغ ۵ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال زکات فطره عام و ۱۰ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال زکات واجب کالا و بقیه زکات نقدی می‌باشد که درراستای آزادسازی زندانیان، کمک به بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، معیشت محرومان و تامین مسکن آن‌ها و همچنین در امور عمرانی روستا‌ها و شهر‌هایی که زکات در آن‌ها جمع آوری شده بود هزینه شده است.

رئیس شواری زکات شهرستان هریس گفت: اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و هر جایی که در قرآن به اهمیت نماز پرداخت شده است به زکات نیز اشاره شده است.

او افزود:نگاه به موضوع زکات باید تغیی رکند وبا ایجاد فضای تشویق، رغبت مردم نسبت به پرداخت زکات ایجاد شود که تحقق این امر نیاز به فرهنگ سازی در همه بخش‌های کشاورزی ود امی و درآمدی مردم دارد.

حجت الاسلام نصرالله پور زکات را یک تکلیف الهی بیان کرد و افزود: نقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعت در تبلیغ و فرهنگ سازی فریضه الهی زکات بسیار برجسته است وخواستار مشارکت و همراهی بیشتر آنان شد.

او گفت: اگر زکات جدی گرفته شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار