در سی و پنحمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی باحضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور از ۲ کشاورز برتر قم در سطح استانی تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در سی و پنحمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی باحضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور از ۲ کشاورز برتر قم در سطح ملی و ۲۰ کشاورز و دامپرور برتر قم در سطح استانی تجلیل شد.

این برگزیدگان از سال گذشته تاکنون با بکارگیری شیوه‌های نوین آبیاری تحت فشار، استفاده از ظرفیت‌های بومی و همچنین با بهره گرفتن از دانش روز، نقش موثری در توسعه بخش کشاورزی و دامپروری استان و ارتقای سلامت غذایی کشور داشته اند.

رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانسی در گفتگو با یکی از دو برگزیده برتر کشاورزی در قم تاکید کرد: تحقق خودکفایی در حوزه کشاورزی بدون حمایت از کشاورزان میسیر نمی‌شود و در این راه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون این مهم را دنبال کرده ایم گرچه امروز کشاورزان با تامین نهاده‌ها و قیمت گذاری‌ها دچار مشکلاتی هستند که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از ۶۵ هزار هکتار اراضی تحت کشت استان بهره برداری می‌شود که پیش بینی می‌شود این میزان در سال آینده به حدود ۹۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

سرمست استاندار قم در آئین تجلیل از کشاورزان برتر استان، به ظرفیت‌های نهفته قم در حوزه کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این ظرفیت‌های نهفته در استان با استفاده حداقلی از آب و خاک هنر کارآفرینان و سرمایه گذاران و کشاورزان قمی است که در این زمینه درخشیده اند و در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

استاندار قم با بیان اینکه توسعه کشور درگرو توسعه روستا‌ها و حمایت از کشاورزان است ابراز امیدواری کرد: با حمایت از کشاورزان توانمند قمی میتوانیم به عنوان الگوی برتر کشت، برداشت و تولید در بخش کشاورزی معرفی شویم و مهاجرت معکوس (مهاجرت از شهر‌ها به روستاها) را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار