جدیدترین نظرسنجی آمریکا نشان می‌دهد اکثر شهروندان این کشور معتقدند رئیس‌جمهور پیشین آمریکا باید در دادگاه محاکمه‌اش محکوم شناخته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی آمریکا که امروز (یک‌شنبه) منتشر شد بیانگر آن است که اکثر مردم این کشور معتقدند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، باید محکوم خوانده شود.

این نظرسنجی که از سوی «ای‌بی‌سی و آیپسوس» انجام شده بیانگر آن است که «اکثر مردم آمریکا (۵۶ درصد) معتقدند ترامپ باید در دادگاه محاکمه‌اش محکوم شده و از در درست گرفتن دوباره قدرت منع شود.»

این نظرسنجی در حالی منتشر شده که دادگاه رسیدگی به پرونده ترامپ هفته جاری آغاز خواهد شد. نتایج نظرخواهی کنونی برخلاف نظرسنجی‌های گذشته نشان می‌دهد که طرفدارانِ محکومیت ترامپ بیشتر شده و عده کثیری معتقدند باید رئیس‌جمهور پیشین را از فرصت دوباره برای ریاست کاخ سفید محکوم کرد.

پیشتر در زمان رأی‎گیری برای اولین دور دادگاه ترامپ ۴۹ درصد مخالف برکناری او بودند و در مقابل تنها ۴۷ درصد با محکومیت او موافقت خود را اعلام کردند.

اما اکنون ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند باید دادگاه ترامپ را محکوم دانسته و فرصت ریاست جمهوری دوباره را از او بگیرد و تنها ۴۹ درصد مخالف این تصمیم هستند.

به نظر می‌رسد این تفاوت در نتایج نظرسنجی و بیشتر شدن موافقان محکومیت ترامپ به دلیل تشویق او به هجوم طرفدارانش به ساختمان کنگره در روز‌های آخر ریاست جمهوری باشد. در آن زمان هواداران ترامپ به کنگره آمریکا در واشنگتن دی. سی حمله کردند تا از تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، و اعلام نتایج انتخابات سال جاری جلوگیری کنند.

در این نتایج جمهوری‌خواهان افراطی‌ ۱۷ درصد بیشتر از دموکرات‌ها به محکومیت ترامپ رأی دادند.

ترامپ در حال حاضر اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست که برای دومین بار محاکمه می‌شود و دلیل این محاکمه دوباره نیز رأی اکثریت سنا به محکوم کردن او به «تحریک به شورش» عنوان شده است. تفاوت محاکمه دوم در این است که اکنون ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیست و در دوره اول او رئیس‌جمهور بود.

در حال حاضر باید ۶۷ سناتور آمریکایی به محکومیت او رأی بدهندر و این در حالتی رخ خواهد داد که تمامی دموکرات‌های مجلس سنا و ۱۷ نماینده از جمهوری‌خواهان به این مسئله رأی دهند.

چنانچه این اتفاق رخ دهد رأی‌گیری دیگری برای ممانعت از ریاست جمهوری دوباره ترامپ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار